مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه امسال دومین سال متوالی بدون بیماری لکه سفید در مجتمع پرورش میگو گمیشان سپری شد، گفت: پرورش میگو وانامی از ۱۰ سال پیش در اراضی شور، کم بازده و غیرقابل کشت مناطق ساحلی و مرزی شمال گلستان آغاز شد.

تولید ثروت در اراضی شور کم‌بازده غیرقابل کشت مناطق ساحلی گلستان/ تولید یک‌هزار و 565 تن میگو در گمیشان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدجواد قدس‌علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به پایان موفقیت‌آمیز فصل برداشت میگو در مجتمع پرورشی گمیشان اظهار کرد: امسال یک‌هزار و ۵۶۵ تن میگو در یک‌هزار و ۲۰۳ هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان تولید شد که این میزان نسبت به تولید ۴۱۰ تن سال گذشته، رشد قابل توجهی داشته است.

وی تصریح کرد: رشد تعداد مزارع زیرکشت میگو استان از ۲۵ مزرعه سال گذشته به ۸۰ مزرعه در فصل پرورش امسال یک موفقیت بزرگ بوده است که این امر با رعایت پروتکل‌ها توسط پرورش‌دهندگان و دستگاه‌های مرتبط محقق شده است.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: پیش‌بینی می‌شود سال آینده با افزایش ۵۰ درصدی سطح زیرکشت در مجتمع پرورش میگو گمیشان به تولیدی بالغ بر ۵ هزار تن برسیم.

قدس‌علوی خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر بعد از گذشتن از بیماری لکه‌سفید، هدف اول ما، پاک نگه‌داشتن مزارع پرورش میگو بوده که توانستیم به این امر مهم دست یابیم و بعد از دو سال مجتمع پرورش میگوی گمیشان را پاک اعلام کنیم.

وی با اشاره به افزایش ۷۴ درصدی برداشت میگو وانامی گفت: میزان میگو برداشت شده از مزارع پرورشی امسال ،  ۴۱۰ تن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده است.

مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه سال گذشته به سبب بروز بیماری لکه سفید  در ۲۵ مزرعه این مجتمع میگو پرورش یافته بود، تاکید کرد: در ۸۰ مزرعه پرورش بچه میگو این مجتمع بیش از ۱۱۱ میلیون بچه میگو ذخیره شده بود.

قدس علوی با بیان اینکه امسال دومین سال متوالی بدون بیماری لکه سفید در مجتمع پرورش میگو گمیشان سپری شد، گفت: پرورش میگو وانامی از ۱۰ سال پیش در اراضی شور، کم بازده و غیرقابل کشت مناطق ساحلی و مرزی شمال گلستان آغاز شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار