اعضای شورای ترافیک گنبدکاووس کلیات طرح ایمن‌سازی جاده سلامت در قسمت غربی کمربندی شهید صیادشیرازی این شهر را با نصب سازه‌های بتنی متناسب با مبلمان شهری در راستای ارتقای ایمنی شهروندان تصویب کردند.

جاده سلامت گنبدکاووس ایمن می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، اعضای شورای ترافیک گنبدکاووس روز سه‌شنبه در جلسه فوق العاده این شورا همچنین با احداث جاده سلامت در ضلع شرقی کمربندی این شهر به شرط رعایت کامل اصول ایمنی برای ورزش شهروندان و توجه به نظرات کارشناسی اداره استاندارد و پلیس راهور موافقت کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس در این جلسه احداث جاده سلامت در حاشیه جاده کمربندی این شهر را اقدامی مثبت و موثر در ارتقای نشاط و سلامت اجتماعی شهروندان دانست و گفت: رعایت اصول ایمنی و سلامت شهروندان در اجرای چنین طرح‌هایی باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدجان پاشی‌زاده با تاکید برضرورت رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی اضافه کرد: آموزش و فرهنگ سازی در این حوزه باید به صورت جدی مورد توجه دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی و رسانه‌ها قرار بگیرد تا از وقوع حوادث رانندگی مرگبار کاسته شود

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس نیز دراین نشست با اشاره به جمعیت شناور روزانه این شهر و افزایش تعداد خودروها و موتورسیکلت‌ها، گفت: توقف خودروها در حاشیه خیابان‌ها که در برخی موارد به صورت دوبل انجام می‌شود ناشی از کمبود پارکینگ و استفاده نکردن از دوربین‌های ترافیکی برای پایش ترافیک و برخورد با متخلفان است.

سرهنگ مسعود بارانی، احداث مجتمع‌های تجاری و پزشکی در گنبدکاووس بدون تامین پارکینگ مورد نیاز را از دیگر معضلات ترافیکی این شهر دانست و افزود: شهرداری باید نظارت بیشتری بر تامین پارکینگ مجتمع‌ها و  احداث و جانمایی پارکینگ‌های طبقاتی در نقاط مختلف شهر داشته باشد که در غیر اینصورت ترافیک این شهر تا چند سال آینده به مرحله انفجار خواهد رسید.

مهدی جعفری، معاون فنی و شهرسازی شهردار گنبدکاووس نیز در این نشست از برنامه ریزی برای رفع و کاهش مشکلات ترافیکی این شهر با احداث یا بازنگری در برخی طرح‌ها خبر داد و گفت: استفاده از دوربین‌های پایش ترافیکی هزینه زیادی به شهرداری تحمیل می‌کند و در این بخش نیاز به همکاری دیگر دستگاه‌ها و نیز اختصاص اعتبارات ویژه از محل جرائم رانندگی داریم.

همچنین دراین جلسه بر ضرورت احداث ۲ سرعت‌کاه در جاده گنبد - مینودشت در محدوده روستای تقی آباد، لایروبی ۲ دهنه پل در سه راهی روستای "پتکه" و "بایرام شالی"، نصب علائم رانندگی در جاده‌های روستایی، پلاک‌کوبی یا نصب شبرنگ بر روی دام‌های سنگین بویژه شترها در جاده‌های بخش مرزی داشلی برون برای کاهش برخورد وسایل نقلیه با احشام و تکمیل ۲  دوربرگردان استاندارد در جاده گنبدکاووس - مینودشت تاکید شد.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار