رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس گفت که به دلیل پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در روز پنجشنبه، هفته دوم مسابقات اسبدوانی پاییزه این شهرستان با یک روز تاخیر در روزهای جمعه و شنبه ۱۴ و ۱۵ آبان برگزار خواهد شد.

هفته دوم مسابقات اسبدوانی گنبد با یک روز تاخیر برگزار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ بهروز بابایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  روز نخست هفته دوم این مسابقات جمعه ۱۴ آبان با شرکت اسب‌های ترکمن، دوخون و تروبرد در ۶ دور ( ۲ دور به مسافت هزار و ۲۰۰ متر و چهار دور هزار متری) برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز دوم هفته دوم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس نیز شنبه ۱۵ آبان در ۶ دور ( پنج دور هزار متری و یک دور هزار و ۲۰۰ متری) برگزار می‌شود.

فصل جدید مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس قرار است تا پایان اسفند امسال برگزار شود.

هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس نیز به سبب برگزاری هفته قهرمانی مسابقات سوارکاری شهرستان آق قلا در روز جمعه هفته گذشته، یک روز زودتر برگزار شده بود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما از ۲ سال پیش و به سبب شیوع ویروس کرونا این مسابقات بدون حضور تماشاگر یا با حضور محدود آنها برگزار می شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار