تنها راه رسیدن به عزت و طی کردن مسیر به سمت قله‌های رشد و ترقی، ایستادگی و حفظ هویت اسلامی و ملی با قوی شدن از درون و اتکا به داشته‌های خود اتفاق می‌افتد با کوتاه آمدن و کرنش در برابر استکبار نمی‌توان به عزت، رشد، ترقی مادی و معنوی دست یافت.

کوتاه آمدن و کرنش در برابر استکبار عزت نمی‌آورد/ قوی شدن از درون اتفاق می‌افتد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، حمیدرضا بهمنی نژاد در یادداشتی به‌مناسبت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبارجهانی نوشت: استکبار از ریشه کبر و به‌معنای برتری خواهی، امتناع از پذیرش حق از روی عناد و تکبر و گردن‌کشی در مقابل واقعیت ترجمه شده ‌است.

واژه استکبار با مشتقات آن 48 بار در قرآن کریم آمده ‌است که چهار مورد آن به استکبار ابلیس و مابقی به استکبار انسان اشاره دارد از جمله آن می‌توان به آیه 39 سوره مبارکه عنکبوت اشاره دارد «و قارون و فرعون و هامان و لقد جاءهم موسی بالبینات فاستکبروا فی‌الأرض و ماکانوا سابقین».

با بررسی اجمالی تاریخ، این حقیقت آشکار می‌شود که جوامع بشری همواره تحت ستم مستکبران عالم قرار داشته‌اند، هرچند مصادیق و شیوه‌های رفتاری مستکبران در طول تاریخ تفاوت‌هایی داشته‌است، لیکن استخوان‌بندی و شاکله اصلی و اساسی مستکبران تفاوتی با یکدیگر نداشته‌است.

خودبرتربینی، حق ناپذیری، رفتارهای فریب‌کارانه و منافقانه در کنار مجاز دانستن خود به اعمال هر گونه جنایت نسبت‌به ملت‌ها از جمله ویژگی‌های مشترک تمامی مستکبران عالم در طول تاریخ بوده‌است.

در قرن‌های اخیر و بعد از جنگ جهانی دوم، رژیم ایالات‌متحده‌ی آمریکا را می‌توان به‌عنوان نماد تمام‌عیار استکبار جهانی نام برد، چراکه در طول قرون اخیر از هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای در حق ملت‌های مستقل بویژه کشورهای مسلمان خاورمیانه و علی‌الخصوص از هیچ اقدام خباثت آمیزی در حق ملت ایران کوتاهی نکرده‌است که این جنایات منحصر به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیست بلکه قبل‌از انقلاب نیز ملت ایران شاهد ظلم و جنایت‌های بی‌شمار دولت‌مردان آمریکا بوده که کماکان ادامه دارد که در ادامه به برخی از جنایت‌های آمریکا در قبل و بعد از انقلاب اسلامی در حق ملت بزرگ ایران اشاره می‌شود.

- طراحی و اجرای کودتای 28 مرداد 1332

- کمک به رژیم ستم‌شاهی در راه‌اندازی دستگاه سرکوب‌گر ساواک در ایران

- حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم شاه در حق ملت ایران

- حمایت از گروهک‌های معاند و تجزیه‌طلب

- طراحی کودتاهای متعدد ازجمله کودتای نوژه

- حمله نظامی به ایران از طریق اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به صحرای طبس

- تشویق و تحریک صدام به جنگ با ایران و حمایت و پشتیبانی از حزب بعث عراق

- مداخله مستقیم در جنگ به نفع رژیم عراق از طریق حمله به سکوهای نفتی و حمله به ناوگان دریایی ایران

- سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج‌فارس و شهادت ده‌ها نفر از زنان و کودکان بی‌گناه

- حمایت‌های مستمر از گروهک‌های تروریستی از جمله گروهک منافقین

- اعمال شدیدترین تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران

- تلاش در جهت ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و جلوگیری از پیشرفت‌های علمی کشور

- حمایت از فتنه‌های داخلی نظیر فتنه 1388

- طراحی و اجرای پروژه‌های براندازی نرم در ایران

در کنار اقدامات مورد اشاره آمریکا جنایت این کشور درحق ملت‌های مسلمان منطقه به‌ویژه حمله به دو کشور همسایه ایران «افغانستان و عراق» که منجر به جان باختن صدها هزار نفر از مردم بی‌پناه این کشورها گردیده از جمله جنایاتی است که ماهیت ضدبشری و استکباری آمریکای جنایت‌کار را برملا می‌کند

 نکته پایانی این‌که برای ایستادگی و مبارزه با استکبار مهم‌ترین راه، شناخت صحیح از ماهیت آن است و اینکه بدانیم با کوتاه آمدن و کرنش در برابر استکبار نمی‌توان به عزت، رشد، ترقی مادی و معنوی دست یافت بلکه تنها راه رسیدن به عزت و طی کردن مسیر به سمت قله‌های رشد و ترقی، ایستادگی و حفظ هویت اسلامی و ملی با قوی شدن از درون و اتکا به داشته‌های خود می‌باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار