سیزدهم آبان تبلور جوشش ولایی جوانان انقلاب در برابر جور و ظلم استکبار جهانی بوده که نشان داد ملت ایران هیچگاه در برابر زیاده خواهی دشمنان عقب نشینی نکرده و برای حفظ استقلال از ایثار خون و جان خود هم واهمه ای ندارند.

۱۳ آبان‌ثمره ولایت پذیری جوانان/ آمریکا در مسیر افول است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان، با واکاوی تاریخ قطور انقلاب اسلامی، می‌توان به دلایل و ریشه‌های وقوع مهم‌ترین انقلاب قرن بیستم پی برد. انقلاب اسلامی ایران برخلاف سایر انقلاب‌های هم عصر خود در جهان ریشه در چند عامل فرهنگی، سیاسی و دینی داشته و نشانه‌های اقتصادی در آن کمتر به چشم می‌خورد.

 

برخی از تحولات و رخدادها که در روزهای خاصی در تاریخ انقلاب حادث شده است به نوبه خود نهال انقلاب را سیراب و شکوفه ها و شاخ و برگ های آن را تنومند و پرطراوت کرده است.

 

چند نمونه از این رخدادها که ناشی از توطئه ها، دخالت های ظالمانه و فتنه گری های استکبار جهانی و استعمارگران آمریکایی و انگلیسی بود در سیزده آبان اتفاق افتاده که با رشادت و دلاوری بی بدیل جوانان این کشور همراه بوده است.

 

سیزدهم آبان هر سال یادآور سه جوشش برخاسته از دانش و بینش در جریان نهضت بزرگ اسلامی مردم ایران در مقابل ظلم، استبداد و استکبار است. رخدادهای 13 آبان سرآغاز مبارکی برای بروز مهم ترین رخداد سیاسی تاریخ کهن ایران زمین و ثبت انقلاب اسلامی ایران بود. سیزدهم آبان ماه ثمره بیداری و مجاهدت جوانان خداجوی این سرزمین و زمینه ساز رسوایی استکبار جهانی را فراهم ساخته است.

 

با مطالعه اتفاقات رخدادهای ۱۳ آبان می‌توان به بخش مهمی از دلایل تحقق و وقوع انقلاب اسلامی پی برد. روز ۱۳ آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز در تاریخ کشور به عنوان روزی به‌ یادماندنی به ثبت رسیده است.

 

تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که بعدها روز دانش‌آموز نام گرفت و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ که امام خمینی(ره) از این اتفاقات به‌ عنوان انقلاب دوم نام بردند؛ به‌عنوان سه حادثه مهم تاریخی مطرح در تقویم کشورمان است.

 

به زعم کارشناسان و تحلیل گران سیاسی هیچ‌یک از این سه واقعه تاریخی را نمی‌توان از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی‌تر دانست؛ چرا که هر کدام در دوره‌ای وقوع تأثیرگذاری خاص خود را داشته و شرایط را به‌نحوی تغییر داده‌اند.

 

13 آبان در تاریخ می درخشد

یکی از روحانیون اهل سنت گلستان در خصوص 13 آبان به خبرنگار شبستان گفت: ۱۳ آبان از روزهای درخشان تاریخ انقلاب اسلامی و یادآور حوادث مهمی در شکل‌ گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکباری آمریکا از ایران است.

 

داوود آخوند بلکفه افزود: این روز از جمله روزهای پرفروغی است که در تاریخ ایران‌ زمین همواره می‌درخشد و روحیه استکبار ستیزی ملت را به رخ می‌کشد و گرامیداشت آن می‌تواند الگویی برای آیندگان باشد.

 

وی بیان کرد: ۱۳ آبان به مسلمانان آموخت که فقط در برابر خدای متعال تسلیم شوند و تعظیم کنند و این روز به مؤمنان قوت قلبی بود که غرور حماسه‌ آفرینی را در آن‌ها زنده کرد.

 

این استاد حوزه علمیه اهل سنت ادامه داد: دانش آموزان در دوران دفاع مقدس هم نقش فعال و تأثیرگذاری داشتند که نمونه آن تقدیم شهدای دانش‌آموزی از جمله شهید محمد حسین فهمیده الگوی دانش آموزان متعهد کشور است.

 

ابهت پوشالی آمریکا برای همگان نمایان شد

یکی از کارشناسان سیاسی گلستان هم به خبرنگار شبستان گفت: سیزدهم آبان ماه، نماد ایستادگی ملت ایران مقابل زورگویی های آمریکای جنایتکار است.

 

رمضان خالوحسینی افزود: ۱۳ آبان ابهت پوشالی آمریکا را برای همگان نمایان و دسیسه‌های آن ها را نقش بر آب کرد.

 

وی با بیان اینکه دشمنی های آمریکا با ملت ایران پس از انقلاب هم ادامه دارد، گفت: هدف آمریکایی ها از همان ابتدا نابودی انقلاب اسلامی بود که همواره در این هدف شکست خورده است.

 

خالو حسینی با اشاره به این که انقلاب اسلامی پایانی بر چندین دهه دخالت و نفوذ آمریکایی ها در ایران بود، تصریح کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب آمریکایی ها ضمن دخالت مستقیم در امور ایران، حتی منابع کشورمان را هم غارت می کردند.

 

وی با بیان اینکه آمریکا همواره به دنبال سلطه و نفوذ بر سایر کشورها بوده است، اضافه کرد: آمریکا به همین دلیل تلاش می کند دوباره چتر نفوذ و سلطه خود را بر ملت ایران باز کند.

 

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه مقامات آمریکایی به دروغ خود را دوست ملت ایران معرفی می کنند، ادامه داد: این در حالی است که مردم کشورمان بیشترین صدمه را از تحریم های اقتصادی آنها می بینند.

 

خالوحسینی با بیان اینکه مردم مهم ترین پشتوانه انقلاب اسلامی بوده و هستند، گفت: تا زمانی که این مردم غیور و هوشیار پشتیبان نظام و انقلاب هستند، آمریکا و هیچ کشور دیگری نمی تواند کوچکترین تحرکی علیه ایران اسلامی انجام دهند.

 

به گزارش شبستان امروز و در آبان ماه 1400 خورشیدی شاهد هستیم که آمریکا مسیر افول را با سرعت طی می کند و روز به روز منزوی‌تر از گذشته می‌شود؛ اقتدار، صبر و ایستادگی ملت ایران در ذیل درایت‌های رهبر معظم انقلاب سبب شده است تا دشمن احساس استیصال کرده و در مقابل جمهوری اسلامی درمانده باشد.

 

مجموعه رویدادهای این روزهای تاریخی پیام ها و درس های فراوانی برای نسل حاضر و نسل های آینده دارد که عصاره آن ضرورت هوشیاری در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان، لزوم خودباوری و اتکا به نفس در مقابله با دسایس و فتنه هاست تا بتوانیم در جهت نیل به پیشرفت و اقتدار افزون تر نظام مقدس جمهوری اسلامی در مجامع جهانی گام برداریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار