عضو شورای شهر گرگان معتقد است که با با تاسیس باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان پایان حمایت های سلیقه ای شورای شهر گرگان از ورزشکاران به پایان می رسد و حمایت های شهرداری عادلانه تر می شود.

پایان حمایت‌های سلیقه‌ای شورای شهر گرگان از ورزشکاران

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ سال ها است که هیئت های ورزشی  و ورزشکاران انتظار دارند که مجموعه پارلمان شهری و شهرداری سیاستی روشن برای حمایت از آنان به وجود بیاورد.

گرچه در مجموعه شهرداری میلیاردها تومان صرف برنامه های ورزشی می شود ولی این اعتبارات کمک چندانی به توسعه ورزشی محلات نکرده است.

براین اساس بنا است اساسنامه باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری باعث شود که چتر حمایت های شهرداری از ورزشکاران مشخص تر شود و این مسئله در دستور کار شورای اسلامی شهر گرگان قرار گرفته است.

اگر این اتفاق بیفتد  برای نخستین بار رشته‌های ورزشی فعال شهرگرگان براساس استعداد و ظرفیتی که دارند از این بودجه بهره مند خواهند شد.

استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرداری برای توسعه فرهنگی ورزشی شهر به ویژه در حوزه بانوان از دیگر دغدغه هایی است که سال ها انتظار می رفت شهرداری به آن توجه کند.

هفته گذشته در صحن شورای شهر گرگان اساسنامه تاسیس باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری مطرح شد و از آنجایی که برای تاسیس این باشگاه سرپرست شهرداری نظراتی را ارائه کرده بودند به درخواست شهردار گرگان بنا شد بار دیگر این اساسنامه بررسی و سپس در صحن شورای شهر گرگان مطرح شود.

محمدرضا سبطی، شهردار گرگان ادامه داد: باید چارچوب فعالیت باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان مشخص شود و بتوانیم در بودجه سال آینده برای این باشگاه بودجه مشخص در نظر بگیریم.

شهردار گرگان ادامه داد: می توانیم برای این منظور آیین نامه ای بنویسیم و به اعضای شورای شهر تقدیم کنیم تا در کمیته انطباق نیز با مشکلی رو به رو نشویم.

حجت مقسم، عضو شوای شهر گرگان ادامه داد: ساز و کار قانونی باید برای ایجاد باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان در نظر گرفته شود.

این عضو شورای شهر گرگان خاطرنشان کرد: باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری در گرگان به تایید کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر رسیده و پس از تایید نهایی به صحن شورا آمد و پس از تایید و تصویب شهرداری ملزم به اجرایی آن هستیم.

مقسم خاطرنشان کرد: در اساسنامه تمامی رشته های ورزشی قید شده است و بعد ز این موضوع تهیه شیوه نامه حمایت از هیئت های ورزشی عادلانه تر می شود و  با حضور برخی از پیشکسوتان و صاحب نظران ورزش ساز وکار آن را تعریف کردیم و پیش نویس آن آماده شده است.

وی یادآور شد: این پیش نویس در جلسات آینده کمیته ورزش شورا مورد نقد و بررسی قرار می گیرد و پس از اصلاح و تایید اجرایی خواهد شد.

این عضو شورای شهر گرگان متذکر شد: این اساسنامه کمک می کند که اگر می خواهیم از ورزشکاران حمایت داشته باشیم براساس شاخصه هایی اتفاق می افتد و مثلا تعداد ورزشکار سازمان یافته، تعداد قهرمانان و مربیان و عناوین کسب شده و تیم های حاضر در لیگ استانی و کشوری و طرح های توسعه ای هیئت های ورزشی و برنامه همگانی در دو بخش آقایان و خانم ها در نظر گرفته می شود.

مقسم تاکید کرد: میزان حمایت از بانوان و آقایان ورزشکار نیز در این شیوه نامه مشخص خواهد بود و دیگر حمایت ها به صورت سلیقه‌ای اتفاق نمی افتد.

وی گفت: حمایت شورای اسلامی شهر گرگان و شهرداری از بسکتبال سرجای خودش است و همه اعضای شورای شهر برای حمایت از تیم بسکتبال شهرداری هم نظر هستند.

این مقام مسئول ابراز داشت: در شهر گرگان 12 رشته ورزشی با استعدادهای خوب داریم که ورزشکاران آن توانستند به مقامات جهانی و آسیایی دست پیدا کنند و حمایت از ملی پوشان قهرمانان جهان، آسیایی و المپیکی در این شیوه نامه نیز مشخص می شود.

هیئت های ورزشی و ورزشکاران شهرستان گرگان امیدوارند با شکل گیری باشگاه فرهنگی و ورزشی گرگان عدالت در حمایت ها به وجود بیاید و همچنین مردم نیز انتظار دارند که شهرداری به ورزش محلات به ویژه با شیوع اپیدمی کرونا  بیش از گذشته توجه داشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار