آرایشگر گرگانی با اصلاح رایگان مشتریان نیازمند و اصلاح در منزل بیمارانی که توان مراجعه به آرایشگاه را ندارند از هنر خود برای کمک به مردم بهره می گیرد.

مهربانی به سبک آرایشگر خوشنام گرگانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، بنر بزرگی در کنار یک آرایشگاه مردانه نصب شده بود که نظر من را به خود جلب کرد؛ روی آن نوشته شده بود «در این آرایشگاه اصلاح افراد کم بضاعت به صورت رایگان انجام می‌شود و اصلاح بیمارانی که توان مراجعه به آرایشگاه را ندارند با حضور در منزل انجام می شود»؛ وارد آرایشگاه شده تا با این آرایشگر مهربان بیشتر آشنا شوم.

بعد از ورود متوجه شدم آرایشگاه متعلق به «حامد طلوعی» از آرایشگران خوشنام گرگان است، هنرمندی که ثابت کرده برای کار خیر نه نیازی به ثروت افسانه‌ای است و نه نیازی به تخصص خاص و یا حتی روابط اداری پیچیده و صرف داشتن تنها یک دل بزرگ کافی است تا هر شخصی با هر شغل و موقعیتی که دارد بتواند از توانمندی‌های خود برای کمک به دیگران بهره گیرد.

* چند سال است که به شغل آرایشگری مشغول هستید؟

۱۷ سال است که آرایشگر بوده و در حال حاضر رئیس اتحادیه آرایشگران گرگان هم هستم.

* چطور شد که به فکر اصلاح رایگان نیازمندان افتادید؟

کار خیر به دلیل نیاز ندارد؛ خداوند به طور فطری حس نوع دوستی را در وجود همه انسان‌ها قرارداده و اگر کسی از این راه فاصله بگیرد باید دنبال دلیلش بگردد.

به عقیده من شاید بعضی از ما آدم‌ها به سبب گناه و یا غفلت‌هایی که در زندگی داریم از این فطرتمان فاصله می‌گیریم و کار خیر صرفاً یک عمل طبیعی در زندگی انسان است.

*در مورد این بنر که کنار مغازه نصب کردید، توضیح بدید؟

قبلاً اصلاح دانش آموزان کم بضاعت را به صورت رایگان انجام می‌دادم ولی بعداً به این فکر افتادم که به افراد نیازمند بیشتری کمک کنم لذا با بنر بزرگ آن را اعلام کردم.

نصب بنر یک حُسن بزرگ برای مشتریان کم بضاعت دارد و آن این است که مشتریان با یک تماس خود را معرفی کرده و در مراجعه عزت نفس آنها حفظ می‌شود.

* در مورد نحوه اصلاح بیماران در منزل توضیح بدهید؟

هر کسی که به کمک ما نیازمند باشد باید از وی حمایت کنیم و این نیاز همیشه مالی نیست، به طور مثال خانواده‌های زیادی هستند که در منزل خود بیماران قطع نخاعی، معلول و حتی کرونایی دارند که مراجعه به آرایشگاه برایشان سخت است لذا به منزل این افراد رفته و سر مشتریان را در منزل اصلاح می‌کنیم.

* میزان استقبال مردم از طرح اصلاح رایگان چه طور است و آیا این کار باعث نمی‌شود شما از لحاظ اقتصادی دچار مشکل شوید؟

استقبال مردم خوب بوده است. البته به غیر از مردمی که حضوری تشریف می‌آوردند، برخی از مؤسسات تحت پوشش بهزیستی هم با تعداد بالایی از دانش آموزان می آیند.

من قصد شعاردادن ندارم ولی همه ما در احادیث مختلف شنیده ایم که «با هر دستی بدهی با همان دست پس می گیری» و یا «اگر در راه خدا مالی را بدهید خداوند چند برابر آن را به شما برمی گرداند» ما این جملات ارزشمند را فقط شنیده ایم ولی اگر هر شخصی بخشیدن در راه خدا را شروع کند به صورت کاملاً عملی در زندگی آن را می بیند همانطور که من دیدم.

با بخشیدن مال حال دلت خوب می‌شود و با پول گرفتن حال جیبت خوب می‌شوداز طرفی با بخشیدن مال حال دلت خوب می‌شود ولی با پول به دست آوردن حال جیبت خوب می‌شود و قطعاً حال دل آدم خوب باشد خیلی شادتر خواهی بود.

 

یک خاطره در این زمینه تعریف می‌کنم، روز پنجشنبه اوج کار ما بود که از دو تا مؤسسه تعدااد بالایی دانش آموز برای اصلاح رایگان به آرایشگاه آوردند، دو تا از دانش آموزان هم معلول بودند و مجبور شدم دوتا از شاگردانم را به مؤسسه بفرستم،

آن روز سرمان خیلی شلوغ شد و تا ظهر کار اصلاح دانش آموزان طول کشید و مجبور شدیم مشتریان دیگر را رد کنیم ولی عصر همان روز تعداد مشتریان ما زیاد شد به طوری که در پایان روز نه تنها دخل ما کم نشده بود بلکه از روزهای دیگر هم بیشتر بود.

* آیا اینکار شما باعث الگوبرداری آرایشگران دیگر هم در سطح شهرستان شده است؟

بله من چند آرایشگر بعد از خودم دیدم که اقدام به اصلاح رایگان افراد نیازمند کردند و واقعاً خوشحال شدم و نه تنها آرایشگران بلکه در اصناف دیگر در سطح شهر می بی نم مثلاً روی شیشه یک رستوان نوشته شده بود در این مکان به بانوان باردار غذای رایگان داده می‌شود و یا دادن نان رایگان در برخی نانوایی‌ها که واقعاً دیدنش حال همه ما را خوب می‌کند.

غیر از صاحبان مشاغل، چندین بار پیش آمد که مشتریانی آمدند و به جای دستمزد یک نفر دستمزد دو نفر را حساب کردند و گفتند این دستمزد اضافه را برای مشتریان نیازمند می‌دهند و در پاسخ من که گفتم نیازی به این کار نیست و اینجا اصلاح رایگان انجام می‌شود، گفتند که دوست دارند آنها هم در این کار سهیم باشند.

* حرف آخر؟

روزی همه ما آدم‌ها را خداوند تعیین کرده و آنچه را قرار است در سفره ما قرار بگیرد عیناً بدون کم و کاست به ما می‌رسد و با کمک به همدیگر هیچ مالی از کیسه ما کم نمی‌شود، فقط حال دلمان خوب می‌شود و خداوند با برکت مال برای ما جبران می‌کند.

هیچ منتی با کمک به دیگران بر سر کسی نیست و من هم ندارم، زیرا با کمک به دیگران قبل از همه به رشد انسانیت در وجودمان کمک می‌کنیم و این با هیچ چیزی در دنیا قابل قیاس نیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار