سهم هزینه درمان در سبد خانوار با شیوع کرونا افزایش یافته است که بخشی از آن از سوی شرکت‌ها و سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود و آن طور که مدیرکل بیمه سلامت استان گفته تا کنون بیش از ۸۵ میلیاردتومان برای درمان این بیماران هزینه شده است.

۸۵ میلیارد تومان برای درمان بیماران کرونایی در استان گلستان هزینه شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان،افزایش هزینه‌های درمان در سبد خانوار به ویژه در استان‌هایی که مردم آن از نظر اقتصادی شرایط خوبی ندارند، فشار مضاعفی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند. در گلستان که مردم آن نصف متوسط کشوری درآمد سرانه دارند، مشکلات اقتصادی با شدت بیشتری بروز و ظهور پیدا می‌کند.

در این بین وجود سازمان‌های بیمه‌گر توانسته بخشی از این فشارها را به نفع مردم کاهش دهد. بیمه سلامت یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌گر در کشور است که از جمعیت حدود یک میلیون و 900 هزار نفری در استان گلستان یک میلیون و 158 هزار نفر را تحت پوشش خود دارد.

به عبارتی دیگر 58 درصد مردم این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که حدود 965 هزار نفر از افراد تحت پوشش این بیمه معادل 84 درصد کل بیمه شدگان، به صورت رایگان از خدمات آن برخوردار هستند.

در مدت شیوع کرونا، افرادی که تحت پوشش بیمه بودند به خوبی نقش و اهمیت بیمه‌های درمانی را لمس کرده‌اند. کاهش هزینه‌های بستری و دارو در این شرایط اقتصادی سخت، کمک بزرگی است که افراد در قالب بیمه‌های درمانی می‌توانند از آن برخوردار شوند.

مهرداد کمانگری، مدیرکل بیمه سلامت گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون پرونده بیش از 16 هزار و 500 بیمار کرونایی را تحت پوشش قرار دادیم و بیش از 85 میلیارد تومان تا پایان مهرماه امسال برای درمان بیماران کرونایی در استان هزینه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه میانگین هزینه بستری و درمان بیماران کرونایی در استان کمی بیشتر از میانگین کشوری است، گفت: میانگین هزینه‌ای که برای درمان هر بیمار کرونایی در استان انجام دادیم حدود 5 میلیون تومان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان در این باره توضیح داد: شاید یکی از دلایل افزایش هزینه درمان بیماران کرونایی در استان، تعداد بیشتر روزهایی که گلستان درگیر مو‌ج‌های این بیماری بوده، باشد؛ یا اینکه میزان ماندگاری بیماران در بیمارستان‌ها برای طی روند درمان بیشتر از جاهای دیگر بوده باشد.

وی با بیان اینکه متوسط هزینه درمان بیماران کرونایی در کشور حدود 4 میلیون و 700 هزار تومان به ازای هر بیمار است، گفت: علاوه براین در پیک پنجم با توجه به اینکه تخت‌های بیمارستانی اشباع شده بود بخشی از بیماران به صورت سرپایی داروی رمدسیویر دریافت می‌کردند. بهرحال این موضوع باید بررسی شود تا بتوان درباره آن نظر نهایی را داد.

کمانگری اظهار داشت: 35 درصد هزینه‌ای که برای هر بیمار کرونایی شده مربوط به هتلینگ یا همان بستری بوده است، 37 درصد هزینه‌ها برای تأمین دارو، 9 درصد برای ویزیت بیماران، 6.7 درصد برای انجام آزمایشات و بقیه در سایر بخش‌ها از جمله پاراکلینیک، تهیه لوازم و غیره بوده است.

وی افزود: از ابتدای اینکه داروی رمدسیویر وارد پروتکل درمان کرونا شده تا کنون در استان 14 میلیارد و 500 میلیون تومان به عنوان سهم سازمان بیمه سلامت پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان در ادامه با بیان اینکه سعی کردیم نظام پرداختی‌ها با توجه به شیوع کرونا و مشکلاتی که دانشگاه‌ علوم پزشکی و موسسات درمانی دارند، روند مطلوب‌تری داشته باشد، گفت: از ابتدای امسال 219 میلیارد تومان پرداختی به دانشگاه و موسسات درمانی طرف قرارداد پرداخت کردیم که 160 میلیارد تومان به دانشگاه و 59 میلیارد تومان به بخش خصوصی پرداخت شد.

وی گفت: در حال حاضر به بخش خصوصی بدهی نداریم و بیمارستا‌ن‌های دولتی 38 میلیارد تومان مطالبه دارند که منتظر اسناد آن برای پرداخت هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار