دانشجویان پزشکی و پیرا پزشکی استان گلستان پابه پای کادر درمان داوطلبانه در حال خدمت هستند.

سیل مهربانی داوطلبان کرونایی در گلستان/دانشجویان بسیجی مشق خدمت می کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ کرونا که آمد همه را از هم دور کرد، پدرومادر را از فرزندش فراری داد، خواهر و بردار راهم.

اما کرونا روی دیگری را هم نشان داد؛ وظیفه شناسی وعشق به همنوع آنچه که شاید در گیرودار مشکلات اقتصادی ومعیشتی مردم کم رنگ شده بود .

پیک پنجم کرونا در گلستان به قله خود رسیده است و به زودی سیر نزولی به خود می گیرد.

خوشبختانه روند واکسیناسیون هم در استان سرعت گرفته و با کمک بسیج و سپاه و هلال احمر، تاکنون ۱۳ درصد هم استانی ها  دوز اول واکسن کرونا را تزریق کردند اما هنوز  میزان آن به روند مطلوب نرسیده است .

در راستای کمک به کادر درمان استان نیز ۱۰۰ نفر نیروی کادر درمانی از بهداری نیروی زمینی سپاه به دانشگاه علوم پزشکی استان مأمور شده و در گرگان و گنبدکاووس به خدمت رسانی می پردازند.

کاهش درآمد و مشکلات اقتصادی نیزاز دید بسیجیان پنهان نماند و قراراست  درقالب طرح شهید سلیمانی به مدت یک سال کمک های مومنانه به خانواده هایی آسیب دیده از کرونا توزیع شود.

 

اما دانشجویان بسیجی گلستان هم پابه پای کادر درمان داوطلبانه در حال خدمت هستند، جوانان جهادگری که نه سیل  می تواند سدی برای خدمتشان شود و نه بیماری همه گیر کرونا .

اینجا درهتل ورزش گرگان ، ۱۰ روز است که به همت دانشگاه علوم پزشکی گلستان تبدیل به مرکز مراجعات مردمی برای درمان سرپایی بیماران کرونایی شده است.

بار اصلی درمانی این مرکز به دوش دانشجویان پزشکی و پیرا پزشکی است که به صورت بسیجی و داوطلب مشغول خدمت هستند.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: با هماهنگی ریاست دانشگاه سلسله کارگاه هایی را برگزار کردیم  و فراخوان هایی دادیم  .

حسین عالی نژاد ادامه داد: سپس به نیروهای داوطلب آموزش هایی داده شد و پس از آموزش این مرکز(هتل ورزش گرگان) را آماده خدمت رسانی کردیم .

این دانشجویی گلستانی تصریح کرد: ما توانستیم از تمام ظرفیت ها استان های مختلف استفاده کنیم و پزشک و پرستاران داوطلب راهی این مرکز شذدند.

وی اضافه کرد: این مرکز در روز اول  با ۳۰ تخت و  در روز های بعدی به ۵۰ تخت رسید  وروزانه تقریبا  بیش ۱۵۰ بیمار به صورت اولین دوز اینجا مراجعه می کنند و روزانه ۴۵۰  بیمار ویزیت می شوند .

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: طی ۱۰ روزی خدمت رسانی بیش از ۴۰ دانشجوی بسیجی و نیروهای مردمی که اعلام آمادگی کردند به خدمت رسانی به بیماران کرونایی پرداختند.

وی با بیان اینکه دانشجویان علیرغم همه سختی ها و امتحاناتی که داشتند اینجا حضور پیدا کردند، گفت:  این نتیجه  اعتماد به گزینه های جوان و خوشفکر و پر نشاط  بعد از ۱۰ روز شاهد موفقیت بودیم  و توانستیم بار بستری های بیمارستان های استان را کاهش دهیم.

 

یکی ازدانشجویان داوطلب هم به خبرنگار درباره علت حضورش درهتل ورزش گرگان، گفت: زمانی که شرایط ویژه ای پیش آید و و از دست تو هم کار بربیاد و دارای مهارت باشی چرا باید دریغ کرد .

وی افزود: هرچند که شرایط سخت است اما زحمتش به بزرگ شدن و شکل گیری شخصیت کمک می کند.

به گفته این دانشجوی گلستانی، آن زمانی که بیماری پس از بهبودی ابراز احاسات می کند و از زماندش ابراز خرسندی میکند و آن را بواسطه کمک ما بیان می کند اگر اندکی تردید هم باشی از بین می رود.

 

 

بیماران هم از سطح درمان و نوبت دهی در مرکز درمان سرپایی در مرکز گلستان(هتل ورزش) رضایت داشند و بیان می کردند که با علایم حاد تنفسیف سردر و سرگیجه مراجعه کرده اند اما با سرعت پذیرش و درمان به موقع سرپا شده و روبه بهبودی رفتند.

این شهروند گرگانی گفت: مدافعان سلامت در این مرکز داوطلبانه از جان دل مایه می گذارند درحالی که می توانستند در خانه هایشان بمانند و ما باید قدردان آنها باشیم و به توصیه های درمانگران بیشتر توجه کنیم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار