رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با گلایه از استقبال کم شهروندان برخی مناطق استان از تزریق واکسن کرونا، همکاری دهیاری‌ها، نخبگان و روحانیون شیعه و سنی برای ترغیب مردم به شرکت در واکسیناسیون را خواستار شد.

مشارکت نخبگان و روحانیون در اقناع جامعه برای واکسیناسیون ضروری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، عبدالرضا فاضل روز شنبه در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: با وجود تامین حجم بالای واکسن کرونا در مراکز نگهداری، استقبال کم مردم گلستان از طرح واکسیناسیون نگران کننده است که حل این مشکل به اتخاذ تدابیر ویژه نیاز دارد.

وی بیان کرد: با وجود نظر کارشناسان مبنی بر ضرورت گسترش بیشتر جامعه هدف واکسیناسیون کرونا در کاهش شیوع این ویروس، در برخی شهرستان ها مانند گمیشان، آق قلا، رامیان، مراوه تپه و بندرترکمن کمتر از ۸۰ درصد ساکنان از تزریق این واکسن استقبال کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: تاکنون بیش از ۸۴ درصد جمعیت استان دُز اول و بیش از ۵۲ درصد هر دو دُز واکسن کرونا را تزریق کردند.

ناهید جعفری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه از روند کاهشی رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در گلستان اظهار نگرانی کرد و گفت که هفته گذشته روند ابتلا و بستری بیمارنا کرونایی در استان ثابت بود.

استاندار گلستان هم در این جلسه از رسانه های استان خواست همه ظرفیت های خود را برای ترغیب مردم به تزریق واکسن کرونا به کار بگیرند.

علی‌محمد زنگانه افزود: ورود پیک ششم کرونا به استان محتمل است که امیدواریم با همراهی مردم، برنامه ریزی مسوولان و کمک رسانه ها از این مرحله با کمترین تلفات و خسارت عبور کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در این جلسه گفت: الزامی برای واکسیناسیون دانش آموزان وجود ندارد اما تاکنون بیش از ۸۹ درصد معلمان دُز اول و بیش از ۵۶ درصد نیز دُز دوم واکسیناسیون را تزریق کردند.

احسان گوهری راد اظهار داشت: در حال حاضر ۹۲ درصد مدارس استان گلستان آماده بازگشایی کامل هستند.

 در حال حاضر ۲۱۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که حال ۱۸ نفر آنان وخیم است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار