مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گلستان گفت: دو قاچاقچی چوب در گلستان دستگیر و 117 میلیون ریال جریمه شدند.

جریمه 117 میلیارد ریالی 2 قاچاقچی چوب در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین نجف زاده در گفتتگو با خبرنگار گلستان ما با تاکید بر اینکه برخورد با قاچاقچیان چوب جنگلی در اولویت کاری تعزیرات حکومتی است، اظهار کرد: دو نفر قاچاقچی چوب در تعزیرات حکومتی محکوم به جزای نقدی  شدند.

وی با اشاره به شمالی بودن استان گلستان و برخورداری از درختان هیرکانی چندین هزار ساله گفت: متاسفانه افرادی سودجو مبادرت به قطع و قاچاق درختان جنگلی کمیاب، تهیه ذغال و.. می‌کنند که باید قاطعانه با آنها برخورد شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان افزود: از آنجائیکه حفظ و حراست از جنگل و درختان کهنسال و کمیاب مورد تاکید مسئولین ارشد استانی و تک تک افرادجامعه می‌باشد تعزیرات حکومتی  در راستای وظایف  قانونی محوله، گزارشات منابع طبیعی وآبخیزداری را در این راستا مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

نجف زاده گفت: بعد از اینکه گزارش نیروی انتظامی و منابع طبیعی و آبخیز داری مبنی بر قاچاق چوب توسط دو نفر به این اداره کل ارسال شد پرونده این اشخاص به اتهام قاچاق چوب در شعبه سوم بدوی تخصصی کالا استان مطرح و متهمین موردنظر احضار شدند.

وی ادامه داد: پس از استماع دفاعیات و استعلامات لازم از منابع طبیعی و دیگر ادارات مرتبط، شعبه سوم بدوی گرگان   متهمین را علاوه بر ضبط کالا به مبلغ بیش از  171 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

نجف زاده از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص قاچاق درختان جنگلی و تخلفات چوب و.. موضوع را به صورت حضوری  و یا از طریق تلفن 135 یا سامانه اینترنتی  135 به تعزیرات حکومتی و یا با تلفن 1407 به منابع طبیعی گزارش کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار