استان گلستان با برخورداری از 140 مرکز ایستگاه هواشناسی وضعیت آب و هوایی را سنجش می‌کند، این در حالی است که در محرومترین نقطه استان دومین فعالیت مرکز بین‌المللی هواشناسی فعال است.

فعالیت دومین مرکز بین المللی هواشناسی در محروم‌ترین شهر گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، دومین مرکز بین المللی هواشناسی استان گلستان در روستای چناران استقرار دارد و سالهاست این منطقه محروم و کمترتوسعه یافته به عنوان یکی از مراکز هواشناسی بین‌المللی هواشناسی مشغول به فعالیت می باشد.

فرماندار مراوه تپه در خصوص فعالیت این ایستگاه هواشناسی گفت: ایستگاه بین المللی هواشناسی مراوه تپه «واقع در جوار روستای چناران بخش مرکزی» دومین ایستگاه بین المللی استان گلستان است که در سال ۱۳۷۲ تاسیس شد.

امانگلدی ضمیر ادامه داد: این ایستگاه هواشناسی دارای امکانات و تجهیزات مدرن و به روز است البته از امکانات سنتی هواشناسی از جمله: باران سنج «باران نگار»، آفتاب نگار، بادنگار «سرعت‌سنج باد» دماسنج «دمانگار» هوا، دماسنج رطوبت، دماسنج خاک، تبخیر سنج، فشارسنج «فشار نگار»، زلزله نگار و سامانه هوشمند پایش گرد و غبار برخوردار است.

به گزارش گلستان ما، استان گلستان با مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع دارای هفت اقلیم آب و هوایی است که ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی در استان فعال هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار