رئیس کل دادگستری گلستان از آزادی و اعطاء مرخصی به بیش از دو هزار نفر از مددجویان در پی حضور قضات در زندان‌های این استان و بررسی وضعیت مددجویان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

آزادی و اعطاء مرخصی به بیش از دو هزار نفر از مددجویان در گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از میزان، حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان در گفت‌وگو با میزان از آزادی و اعطاء مرخصی به بیش از دو هزار نفر از مددجویان در پی حضور قضات در زندان‌های این استان و بررسی وضعیت مددجویان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: طرح پایش و غربالگری زندانیان با دستور رئیس قوه قضاییه اجرا می‌شود و در قالب این طرح، روسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و قضات با حضور در زندان‌های استان گلستان با همه زندانیان دیدار و پرونده‌های آنان را بررسی و در چارچوب قوانین به آنان کمک می‌کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: پس از بررسی پرونده‌ها در صورتی که زندانیان مشمول عفو، تخفیف مجازات، آزادی مشروط، تعلیق اجرا و سایر تسهیلات قانونی مثل اعطاء مرخصی و اشتغال باشند، دستور قضایی لازم صادر می‌شود.
 
وی افزود: امسال ۲ هزار و ۴۴۲ محکوم با استفاده از تسهیلات قانونی مانند آزادی مشروط، مرخصی منجر به آزادی، عفو، گذشت شاکی خصوصی، اعسار و تقسیط و نظارت با پابند الکترونیکی آزاد شدند.

آسیابی ادامه داد: افرادی که مرخصی رفتند و یا آزاد شدند مددجویانی هستند که آزادی آنان اخلالی در نظم و امنیت استان گلستان ایجاد نمی‌کند و زندانیان سابقه‌دار و محکومان جرایم خاص و مهم از این تسهیلات مستثنی هستند.

رئیس کل دادگستری گلستان در پایان عنوان کرد: سرکشی قضات و مسئولان قضایی استان گلستان از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها به صورت مستمر در طول سال ادامه دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار