رئیس کل دادگستری گلستان همراه با ۷۵ نفر از قضات شرق استان امروز به زندان گنبدکاووس رفت و به مشکلات و درخواست های مددجویان این زندان رسیدگی کرد.

بررسی وضعیت زندان گنبدکاووس با حضور قضات شرق گلستان/ آزادی و مرخصی ۲۱۲ مددجو

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: قضات و مسئولان قضایی استان با تک تک مددجویان زندان گنبدکاووس دیدار کردند، مشکلات و درخواست‌های آنان را شنیدند و در چارچوب قوانین به آنان کمک کردند.

او افزود: در پایان این دیدار‌های چهره به چهره که سه ساعت طول کشید ۷۱ مددجوی واجد شرایط آزاد شدند.

آسیابی افزود: با درخواست مرخصی ۱۴۱ مددجو واجد شرایط موافقت شد و پرونده ۹۶ زندانی هم برای استفاده از تسهیلات قانونی مانند اشتغال به کار، اعسار و حبس با پابند الکترونیکی به محاکم ارسال شد.

این مقام ارشد قضایی استان تاکید کرد: افرادی که مرخصی رفتند مددجویانی هستند که آزادی آنان اخلالی در نظم و امنیت استان ایجاد نمی‌کند و زندانیان سابقه دار و محکومان جرایم خاص و مهم از اعطای مرخصی مستثنی هستند.

حیدر آسیابی افزود: سرکشی قضات و مسئولان قضایی استان از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها به صورت مستمر در طول سال ادامه دارد.

حجت السلام سیدرضا سیدحسینی دادستان مرکز استان هم در این بازدید گفت: کمک‌های قانونی امروز به مددجویان برای بازگشت زودتر آنان به جامعه و پیشگیری از اسیب‌های اجتماعی به خانواده‌های آنان است و امیدواریم مددجویان کاری نکنند که دوباره به زندان بازگردند.

او  افزود: دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیت از خانواده‌های زندانیان حمایت می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار