سخنگوی کمیسیون عمران و نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ورود چینی ها به طرح جهش تولید مسکن صرفاً در زمینه انتقال تکنولوژی است.

انتقال فناوری چینی در طرح جهش مسکن/عملیات ساخت را واگذار نمی کنیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ورود چینی ها به طرح جهش تولید مسکن در ارتباط با مطالبات نفتی ایران از چین از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: این امر هنوز جنبه اجرایی به خود نگرفته و تنها یک پیشنهاد است که اقدامات طرح جهش تولید مسکن اگر در زمان خودش به اجرا نرسید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: در این طرح، تنها انتقال تکنولوژی ساخت مطرح بوده نه اینکه عملیات ساخت را واگذار کنیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این راستا با شرکت های چینی صحبت شده است، اضافه کرد: مهندسان توانمند داخلی زیادی داریم که قابلیت احداث واحدهای مسکونی را دارند ولی انتقال تکنولوژی با توجه به صنعتی سازی ساختمان مهم است و وزارت راه و شهرسازی آن را دنبال می‌کند.

ایری متذکر شد: این طرح تنها انتقال تکنولوژی و فناوری ساخت جهت صنعتی سازی ساختمان در قبال مطالبات نفتی بوده و از آن محل اجرا می‌شود.

وی گفت: این امر در حد طرح است و راه و شهرسازی ساخت و ساز را به چینی ها واگذار نمی‌کند و فعلاً در مرحله ثبت‌نام و موضوعات اولیه و مقدماتی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار