عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس منطقه آزاد اینچه برون را به یک " چک سفید" تعبیر کرد و گفت: ایجاد این منطقه می‌تواند هزاران میلیارد تومان سرمایه گذاری جذب کند و در جهت رونق اقتصادی استان بسیار موثر باشد.

مراسم آغاز به کار منطقه آزاد اینچه برون با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ امانقلیچ شادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، درباره اهمیت راه اندازی سریع‌تر منطقه آزاد اینچه برون اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام با ایجاد منطقه آزاد اینچه برون موافقت و آن را مصوب کرده است که باید از این فرصت به نفع توسعه استان و کشور استفاده کنیم.

وی گفت: تنها راه دسترسی به کشورهای آسیای میانه از استان گلستان، مرز اینچه برون است که ایجاد منطقه آزاد در این منطقه، مزیت‌های فراوانی برای سرمایه گذاران خواهد داشت؛ علاوه براین اینچه برون در مسیر کریدور شمال به جنوب، نقش مهمی دارد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور تأکید ویژه‌ای بر راتباط با همسایگان به ویژه کشور ترکمنستان دارد که در حوزه تجارت خارجی و مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی امید زیادی به وجود آورده است.

وی با تأکید براینکه اینچه برون یک شاهراه حیاتی برای کشور است، ادامه داد: استان گلستان دروازه ورود ایران به کشورهای منطقه CIS است که با بیش از 200 میلیون مصرف کننده، بازار خوبی برای تولیدات این استان و کشورمان خواهد بود.

شادمهر گفت: استان گلستان برخی کارها را از جمله در زمینه پتروشیمی، شهرک های‌صنعتی و غیره شروع کرد اما موفق نبودیم و به نظر می‌رسد تنها راه توسعه استان از مسیر منطقه آزاد اینچه برون می‌گذرد.

وی منطقه آزاد اینچه برون را به یک " چک سفید" تعبیر کرد و افزود: ایجاد این منطقه می‌تواند هزاران میلیارد تومان سرمایه گذاری جذب کند و  در جهت رونق اقتصادی استان بسیار موثر باشد.

عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اغلب کشورهای منطقه آسیای میانه  از نظر برخی تکنولوژی و فناوری‌ها به محصولات ایرانی نیاز دارند و می‌توان از ظرفیت این منطقه برای توسعه تجارت خارجی هم بهره فراوانی گرفت.

وی با بیان اینکه بخشی از زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل در منطقه آزاد اینچه برون فراهم است، گفت: این منطقه در زمینه زیرساخت‌های ریلی، هوایی و زمینی پتانسیل خوبی دارد. هفته قبل که نشستی با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور داشتم، آقای محمد بیان کرد از 8 منطقه آزاد جدیدی که مصوب شده است قصد داریم که اینچه برون را هرچه سریعتر اجرایی کنیم و این اتفاق در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان انجام خواهد شد.

شادمهر اظهار داشت: در دل منطقه آزاد تجاری اینچه برون، شهرک هزار هکتاری اترک را داریم که بخشی از زیرساخت‌ها در آن برای حضور سرمایه گذاران فراهم شده است و امکان واگذاری اراضی وجود دارد.

وی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی از ایجاد منطقه آزاد اینچه برون گفت: علاوه بر سرمایه گذاران داخلی، شرکت‌های مختلف خارجی از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس برای حضور در این منطقه اعلام آمادکی کردند که امیدواریم با اجرایی شدن این منطقه، شاهد رونق اقتصادی استان باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار