مدیر کل شیلات گلستان خبر داد:

مدیر کل شیلات گلستان گفت: تولید ۲۶۰۰ تن میگو برای سال جاری را پیش بینی می کنیم .

پیش بینی تولید ۲۶۰۰ تن میگو برای سال جاری

به گزارش خبرنگار گلستان24، سید جواد قدس علوی در آیین بهره برداری از فاز اول کانال آبرسان sc2 از دریا به مجتمع پرورش میگو گمیشان که با حضورمعاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه  و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: با فعالیت ۸۲ مرزعه در فاز ۴ هزار هکتاری این مجتمع پیش بینی تولید ۲۶۰۰ تن میگو را برای سال جاری داریم.

وی افزود: مطالعات این مجتمع در سال ۱۳۸۰ آغاز و بهره برداری از آن در سال ۱۳۹۰ انجام شده و این مجتمع قابلیت توسعه تا ۲۸ هزار هکتار را دارد.

قدس علوی افزود: در طول دولت تدبیر و امید شاهد توسعه بیش از ۷۰۰ درصدی در تمام محورهای شیلاتی استان بوده ایم و در این مجتمع برای فاز های اول و دوم پیش بینی اشتغال ۱۰ هزار نفری راداریم.

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به سرمایه گذاری ها در حوزه شیلات یادآور شد: میزان سرمایه گذاری بخش دولتی در سال ۹۲ قریب به ۶ میلیارد تومان و بخش خصوصی ۵.۲ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۹ برای بخش دولتی به ۵۱ میلیارد تومان و برای بخش خصوصی به ۲۰۰ میلیارد تومان ارتقا یافت.

مهندس قدس علوی گفت: با استفاده از تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی شما در سال ۹۶ بیش از ۱۳ کیلومتر کانال آبرسان و بسیاری اقدامات تاثیر گذار انجام شد که امروز برای اجرای آن پروژه ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: خوشبختانه ۶۰ درصد اشتغال فاز اول مجتمع پرورش میگو گمیشان برای بومیان منطقه ایجاد شده و امیدواریم با مساعدت دولت و اجرای زیرساخت های فاز دوم این مجتمع شاهد اشتغال بیشتر برای مردم بومی گمیشان و استان باشیم.

مدیر کل شیلات گلستان خاطر نشان کرد: امروز شاهد افتتاح و کلنگ زنی پروژه های شیلاتی به ارزش ۲۵۸میلیارد تومان هستیم و با کلنگ زنی ۴ مزرعه ماهیان خاویاری امکان استحصال ۲۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار ایجاد می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار