رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت المال استان و تلاش اداره ثبت اسناد و املاک استان، سند مالکیت رودخانه گز وطنا به مساحت ۳۴ هکتار صادر شد.

نخستین رودخانه گلستان سنددار شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حیدر آسیابی افزود: برای حفظ حریم و بستر این رودخانه و جلوگیری از رودخانه‌خواری، سه فقره سند مالکیت این رودخانه در شهرستان‌های بندرگز، ترکمن و کردکوی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی شرکت آب منطقه‌ای گلستان صادر شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که تثبیت حریم و بستر رودخانه‌ها برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و کاستن از خسارت‌های سیل ضروریست از مسئولان آب منطقه‌ای استان خواست‌ برای سنددار شدن همه رودخانه‌های استان با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان همکاری کنند.

آسیابی ادامه داد: صدور سند تالاب‌ها، جنگل‌ها، مراتع و سواحل استان نیز در حال انجام است و تاکنون یک میلیون و 254 هزار هکتار یعنی معادل 99 درصد این عرصه‌ها، حدنگاری و تثبیت شده است و کار یک درصد باقی مانده نیز تا پایان آبان ماه امسال انجام می‌شود.

یک ماه پیش هم سند تالاب‌های بین‌المللی آلاگل و آلما گل گنبدکاووس به مساحت 2 هزار هکتار به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور صادر شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار