رئیس هیئت جانبازان و معلولان شهرستان گنبدکاووس گفت: با همکاری فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان و تلاش مسوولان استانی و شهرستانی به زودی پایگاه قهرمانی شهرستانی استعدادیابی ورزش والیبال برای معلولان شرق گلستان در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود.

پایگاه قهرمانی استعدادیابی ورزش والیبال معلولان در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود/ حضور بازیکنان والیبال نشسته معلولان در مسابقات لیگ کشوری

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، در دنیای امروزه متاسفانه براثر اتفاقات ناگوار طبیعی و غیرطبیعی شاهد افزایش تعداد معلولان در کشور هستیم، فعالیت‌های بدنی مستمر و مناسب معلولان به میزان برخورداری آنها در سلامت جسمانی و کاهش عوارض ثانویه تاثیر محسوس دارد.
معلولان سازنده بخشی از جامعه بشری بوده و هر فردی در زندگی خود ممکن است به نوعی دچار معلولیت شود.

امروزه متاسفانه کمبود امکانات و فضای‌ ورزشی، کمبود اعتبارات و غیره از یک‌طرف و بی‌توجهی مردم و برخی از مسوولان از طرف دیگر سبب آزردگی خاطر این قشر خاص شده است.

اگر مسوولان به ورزش معلولان بی‌توجه باشند در آینده نه چندان دور شاهد مشکلات بسیاری در جامعه بوده که درمان آن امکان‌پذیر نخواهد‌ بود.

شهرستان گنبدکاووس دارای استعدادها و ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف به ویژه ورزش است، به جرات می‌توان گفت جوانان گنبدی در بیشتر رشته‌های ورزشی دارای استعدادهای خاص بوده و در سطح کشوری و جهانی موفقیت‌های زیادی کسب کردند.

جانبازان و معلولان‌ این شهرستان در قالب هیئت ورزشی جانبازان و معلولان در رشته‌های مختلف به ویژه والیبال نشسته دارای استعدادهای ویژه‌ای بوده و تاکنون در مسابقات المپیک و پارالمپیک حضور داشته و مدال‌های خوبی کسب کردند.

لطفا خودتان را‌برای خوانندگان بیشتر معرفی کنید؟
عاشوری: فرشید عاشوری هستم رئیس هیئت جانبازان‌و‌ معلولان‌ شهرستان گنبدکاووس دارای دو‌ مدال طلای «پارالمپیک آتلانتا آمریکا» و «سیدنی استرالیا» همچنین در مسابقات مختلف برون‌مرزی و جهانی شرکت‌کردم و مدال‌هایی نیز کسب کردم.
قبل  از مسابقات «پارالمپیک  ریو» نزدیک‌ به چهار سال سرپرست تیم ملی بوده و در حال حاضر سرمربی و مربی تیم والیبال نشسته باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری گنبدکاووس هستم.

گویا مسابقات و تمریناتی را بازیکنان والیبال نشسته شهرستان گنبدکاووس دارند، در این مورد توضیحاتی دهید؟
عاشوری: خوشبختانه دو نفر از بازیکنان والیبال نشسته شهرستان گنبدکاووس به نام‌های «محمد نعمتی» و «جمال نظری» به اردوی تیم ملی در تهران دعوت شدند که در این سفر «جلیل ایمری» به کمک مربی و بنده به عنوان سرپرست تیم‌ملی این دو‌ نفر را‌ همراهی خواهیم کرد.

تمرینات اردوی تیم ملی از ۲۶ آبان ماه تا سوم آذرماه در تهران انجام خواهد شد.

همچنین از چهارم‌ تا ششم آذرماه مسابقات متمرکز لیگ کشوری با حضور ۶ تیم در پنج مرحله در سالن کمپ فدراسیون جانبازان و معلولان برگزار خواهد شد که تیم والیبال نشسته باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری گنبدکاووس در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

قرار بود این بازی‌ها به صورت رفت و برگشت انجام شود منتهی به دلیل کمبود منابع مالی این بازی‌ها متمرکز برگزار می‌شود.

* حمایت از ورزش‌های عادی بیشتر از ورزش‌های معلولان است و اعتبارات بیشتری اختصاص می‌دهند

همراهی و همکاری مسوولان‌ استانی و شهرستانی در رفع مشکلات تیم والیبال نشسته گنبدکاووس به چه شکل است؟
عاشوری: حقیقت این است که هم مردم و هم مسوولان به مسابقات ورزشی افراد عادی بیشتر‌ توجه کرده و همانطور که خودتان هم می‌بینید معمولا در‌ مسابقات مانند‌ فوتبال و والیبال تماشاگران زیادی حضور داشته و حتی مسوولان در سطح کشور و استان نیز اعتبارات بیشتری تخصیص می‌دهند.

بنده با توجه به اینکه ۳۲ سال در ورزش جانبازان و معلولان فعالیت داشتم روحیات و شخصیت بازیکنان معلول را به خوبی می‌شناسم و معتقدم که آنها شخصیت بسیار والا و محجوبی داشته و به خاطر مناعت طبع خود برای هزینه‌هایشان صحبت نمی‌کنند.‌

بنده هم برای  شخصیت این افراد احترام خاصی قائل بوده و انتظارم این است در کنار ورزش‌ها و بازکنان افراد عادی توجهی هم به رشته‌های ورزشی معلولان و بازیکنان آنها شود، این افراد دارای استعدادها و انگیزه خاصی بوده و اگر کمی به آنها توجه شده و حمایت شوند در عرصه‌های‌ ملی و بین‌المللی مدال‌های خوبی کسب خواهند کرد.

در حال حاضر شهرداری و شورای شهر قول‌هایی به ما دادند و تاکنون لباس‌های این‌تیم برای مسابقات از طریق شهرداری تحویل شده است امید داریم شهرداری و شورای شهر در کنار حمایت از تیم والیبال از تیم والیبال نشسته هم حمایت کند.

* برای ۱۷ بازیکن و کادر فنی والیبال‌نشسته از شهرداری گنبدکاووس ۵۰۰ میلیون تومان درخواست کردم در حالی که برای یک بازیکن متوسط والیبال شهرداری ۶۰۰ میلیون قرارداد بستند

بنده از شهرداری و شورای شهر برای ۱۷ بازیکن و کادر فنی تیم والیبال‌نشسته با توجه به هزینه‌های ورودی، ایاب و ذهاب، قرارداد، خورد و خوراک و غیره  در بازی‌های متمرکز لیگ در تهران مبلغ  ۵۰۰ میلیون درخواست کردم در حالی که قرارداد یک بازیکن متوسط تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس ۶۰۰ میلیون تومان است، با توجه به مبلغ درخواستی فکر نمی‌کنم تیم والیبال نشسته انتظار زیادی در خصوص  حمایت  مالی از مسوولان و شهرداری و شورای اسلامی شهر گنبدکاووس داشته باشند.

البته این نکته را هم‌خدمت همه خوانندگان عرض کنم که تاکنون مسوولان شهرستان گنبدکاووس از تیم والیبال نشسته در‌ مسابقات مختلف در حد توان خود حمایت کردند و امید داریم این حمایت ها در راستای ایجاد انگیزه در بازیکنان تیم والیبال نشسته که تاکنون افتخارات بی‌شماری برای شهر، استان و کشور به همراه داشتند ادامه یابد.

فرد یا شرکت خاصی اعلام حمایت از این تیم را نکرده است؟
عاشوری: واقعیت این است که سال گذشته پدر قهرمان ملی کشور سردار آزمون به نام «خلیل آزمون» به بنده اعلام کردند که امسال اسپانسری و حمایت از این تیم را عهده‌دار خواهند شد و این تصمیم خود را به مدیرکل و مدیر ورزش و جوانان شهرستان که در مسابقات کورش سوارکاری حضور داشته اعلام کردند.

بنده هم در سال گذشته در گفتگوی زنده شبکه گلستان با بنده این موضوع را‌ مطرح کردم و می‌توان گفت دغدغه فکری ما از بابت اسپانسری رفع شده بود‌ که متاسفانه وی چند وقت پیش اعلام کردند از اسپانسری این تیم صرفنظر کردند. ای کاش این موضوع را در سطح استان و شهرستان مطرح نمی‌کردند تا بلکه از طریق رایزنی می‌توانستیم اسپانسری برای این‌ تیم پیدا کنیم.

درباره راه‌اندازی پایگاه قهرمانی شهرستانی والیبال نشسته توضیحاتی دهید؟
عاشوری: با همکاری و کمک فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان و همراهی مسوولان استانی و شهرستانی با پیگیری‌های انجام شده قرار است به زودی پایگاه قهرمانی استعدادیابی شهرستانی والیبال برای افراد معلول در گنبدکاووس راه‌اندازی شود، اما این به این معنا نیست که دیگر عزیزان اجازه ورود به این پایگاه را نداشته باشند.

همه افراد معلول و جانباز شرق استان می‌توانند بدون شهریه در هیئت جانبازان و معلولان ورود کرده و در رشته‌های مورد علاقه خود ثبت‌نام کنند تا ما با استعدادیابی بتوانیم بازیکنانی را پرورش دهیم که در تیم ملی ایران بازی کنند.

اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟
عاشوری: جا دارد از خبرنگاران شهرستان به ویژه خبرگزاری فارس که ما را همواره همراهی کرده و اخبار و مشکلات این رشته ورزشی را‌ به گوش مردم و مسوولان می رسانند تشکر و قدردانی کنم، رسانه‌ها چشم و چراغ بازیکنان معلول شهرستان بوده که همیشه در کنار ما بوده و حرف و درد ما را به گوش استان رساندند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار