عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در صورت استخراج نفت و گاز نخستین چاه اکتشافی شمال کشور در منطقه خشکی رقم می‌خورد، گفت: استخراج پروژه‌های نفتی مسیر جدیدی در توسعه استان گلستان ایجاد خواهد کرد.

استخراج پروژه‌های نفتی مسیر جدیدی در توسعه گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، رمضانعلی سنگدوینی با بیان اینکه اکتشاف نفت و گاز در گلستان و نقش آن در تقویت اقتصاد استان اظهار کرد: سیزدهمین چاه برای اکتشاف نفت و گاز در استان حفاری شد، در صورت موفقیت کمک به سزایی در اقتصاد استان و کاهش نرخ بیکاری این منطقه ایجاد می‌شود.

وی اکتشاف نفت و گاز را در جل مشکل قطعی گاز مهم خواند و افزود: میزان حفاری فعلی چاه حدود دو هزار ۸۰۰ متر است لذا متخصصان در مراحل آخر حفاری هستند که پس از آن تست نهایی انجام و صرفه اقتصادی استخراج این منابع ارزیابی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اعلام نتیجه این ارزیابی را ظرف دو ماه آینده اعلام می‌کند و ادامه داد: در صورت استخراج نفت و گاز در این منطقه، گلستان به یکی از قطب‌های اقتصادی کشور تبدیل می‌شود؛ ضمن اینکه در بحث سوخت گاز هم احساس امنیت خاطر برای هم استانی‌ها و صاحبان صنایع فراهم می‌شود.

سنگدوینی بیان کرد: اکتشاف نفت در حوزه شمال کشور به واسطه صرفه‌جویی قابل توجه در کاهش هزینه‌های انتقال انرژی از جنوب به شمال کشور در برنامه است.

وی با اشاره به اینکه در صورت استخراج نفت و گاز در گلستان نخستین چاه اکتشافی شمال کشور در منطقه خشکی رقم میخورد، ابراز امیدواری کرد استخراج پروژه‌های نفتی مسیر جدیدی در توسعه استان ایجاد کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار