مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از فرسودگی ۱۰۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی گرگان و نبود اعتبار برای رفع آن خبر داد.

فرسودگی ۱۰۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، قطعی مکرر، کدر بودن رنگ آب و کم فشار بودن آن در بسیاری از نقاط شهر گرگان زندگی روزانه مردم را با اخلال مواجه کرده است.

بهزاد هرمزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان در این رابطه گفت: شهر گرگان شامل ۱۰ زون فشاری است، زون جنوبی ما که حد فاصل بین میدان دخانیات به سمت ناهارخوران قرار دارد به شدت آسیب پذیر و وابسته به رودخانه زیارت است.

او افزود: نیاز آبی این زون ۲۸۰ لیتر بر ثانیه است و تصفیه خانه زیارت برای ۱۵۰ لیتر بر ثانیه تعبیه شده که این عدد در تابستان به کمتر از ۳۹ لیتر بر ثانیه رسیده است.

هرمزی با اشاره به بارش‌های خوب اخیر گفت: هنوز آورده رودخانه به قدری نرسیده است که ما ۱۵۰ لیتر بر ثانیه را تامین کنیم و در حال حاضر از ۳۹ لیتر بر ثانیه به ۵۲ لیتر بر ثانیه رسیده است.

او توضیح داد: برای رفع این کمبود در مجموع ۱۰۳ لیتر بر ثانیه را از زون شمالی و شرقی از طریق ۷ مرحله پمپاژ تامین می‌کنیم.

هرمزی گفت: گرگان به لحاظ آبرسانی شرایط ویژه‌ای دارد و در بالاترین نقطه و پایین‌ترین نقطه بیش از ۵۰۰ متر اختلاف ارتفاع وجود دارد.

او توضیح داد: ما برای تامین این میزان، آب را از میدان والش آباد به گرمابدشت منتقل می‌کنیم، از این نقطه به مسیر شهید کلانتری، بعد منطقه خرگوش تپه و گل ها، گلشهر و دخانیات و فردوس که در این هفت مرتبه پمپاژ ممکن است تصفیه خانه نیاز به سرویس داشته باشد و از کیفیت آب کم شود.

هرمزی گفت: طول مسیر انتقال آب در شهر گرگان ۸۸۰ کیلومتر است و حدود ۱۰۰ کیلومتر از این شبکه فرسوده است و نیاز به اصلاح و بازسازی فوری دارد.

او افزود: اعتباری که برای بازسازی خطوط انتقال ۲۲ شهر استان در سال گذشته مصوب شد کمتر از ۶ میلیارد تومان بود اما تخصیص آن ۸۰۰ میلیون تومان بود.

هرمزی ادامه داد: هر یک کیلومتر اصلاح و بازسازی خطوط شهری به صورت میانگین ۱.۲ میلیارد تومان هزینه می‌خواهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار