مدیران گنبدکاووس امروز یکشنبه در آخرین روز هفته کتاب و کتابخوانی (۲۴ تا ۳۰ آبان) در مراسم گلریزان کتاب در محل کتابخانه عمومی مختومقلی فراغی این شهرستان شرکت کرده و تعدادی کتاب به این مجموعه اهدا کردند.

مدیران گنبدی در آیین گلریزان کتاب شرکت کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، در این مراسم فرماندار گنبدکاووس در سخنانی با قدردانی از مردم این شهرستان برای شرکت در جشن‌ گلریزان و اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی، برلزوم استفاده از همه ظرفیت‌های شهری، اداری، آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

عبدالقدیر کریمی بابیان اینکه خواندن کتاب و مطالعه از ارزشمندترین کارها است، افزود: مطالعه به اندوخته و دانش انسان و نیز نگاه واقع بینانه و اتخاد تصمیم‌های خردمندانه افراد نسبت به مسایل کمک می‌کند و به رشد، توسعه و پویایی جامعه خواهد انجامید.

رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت که شورا و شهرداری گنبد همه تلاش خود را برای کمک به ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین شهروندان انجام خواهد داد.

پرویز ناصری افزود: هم اکنون شهرداری ساخت یک فرهنگ سرا در خیابان بعثت گنبدکاووس را آغاز کرده که حدود ۵۰ درصد پیشرف فیزیکی دارد ضمن اینکه با مصوبه شورای شهر و پیش بینی بودجه مورد نیاز، ۲ فرهنگ سرا در محله "سیدآباد - بدلجه و چای بویین" این شهر احداث خواهد شد.

همچنین رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس نیز دراین مراسم با ارائه گزارشی از تعداد کتاب و اعضای چهار کتابخانه عمومی و یک کتابخانه مشارکتی این شهرستان، از اجرای ۵۰ برنامه متنوع ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در گنبدکاووس خبر داد.

علیرضا مجاهدی‌راد گفت: یک قطعه زمین اهدایی توسط شهرداری و شورای شهر گنبدکاووس به مساحت ۲ هزار مترمربع در خیابان جرجان برای احداث کتابخانه عمومی اختصاص یافته که درحال پیگیری تامین اعتبار ساخت آن هستیم.

وی به یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز اشاره کرد و گفت: مهلت شرکت در این جشنواره تا ۳۰ آذر تمدید شده و گنبدکاووس همواره رتبه اول را از حیث تعداد شرکت کننده در این رخداد فرهنگی در بین شهرستان‌های گلستان دارد.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار