سال تحصیلی جاری، متفاوت با سال های دیگر است، چرا که پس از ۱۹ ماه از شروع همه گیری ویروس منحوس کرونا، بازگشایی مجدد مدارس برای آموزش های حضوری انجام می پذیرد و این امر، تفاوت در اجرای کلاس ها و کارگاه ها و حضور دانش آموزان و هنرجویان در مدارس را به همراه دارد.

توصیه‌ای به معلمان در آستانه شروع آموزش‌های حضوری

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، اول آذر زمانی است که همه مدارس باید آموزش های حضور خود را شروع نمایند، پیشتر دبیرستان‌ها از ۱۵ آبان درب کلاس‌ها را به روی دانش آموزان باز نموده و قبل آن نیز هنرستان‌ها از ابتدای مهر فعالیت کارگاهی خود را برای هنرجویان آغاز کرده بودند.

سال تحصیلی جاری، متفاوت با سال های دیگر است، چرا که پس از ۱۹ ماه از شروع همه گیری ویروس منحوس کرونا، بازگشایی مجدد مدارس برای آموزش های حضوری انجام می پذیرد و این امر،  تفاوت در اجرای کلاس ها و کارگاه ها و حضور دانش آموزان و هنرجویان در مدارس را به همراه دارد.

مدارس با صرف هزینه های بیشتر برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و خرید اقلام و مواد ضد عفونی کننده روبرو می باشد که نیاز به توجه دولت به طور عام و آموزش و پرورش به طور خاص می بوده است.

همه معلمان ، دبیران ، هنرآموزان و کادر اداری مدارس باید دو دوز واکسن کرونا را تزریق نموده و ایمنی نسبی را برای خود ایجاد کرده باشند. رعایت دستورالعمل های بهداشتی را باید انجام دهید تا هم خود را در برابر این ویروس محفوظ نموده و هم الگویی برای دانش آموزان در این امر هم باشید، خصوصاً فاصله اجتماعی و استفاده دائمی از ماسک .

تشویق به تزریق واکسن کرونا برای دانش آموزان بالای ۱۲ سال خود را داشته باشیم.

تعداد دانش آموزان در کلاس ها باید به گونه ای باشد که رعایت حداقل یک و نیم متر از چهار طرف رعایت شده باشد .

توجه به تهویه و گردش هوا در کلاس داشته باشید .

سطح سواد رسانه و سواد فنی فضای مجازی خود را بالا ببریم .

روز یا جلسه اول شروع به آموزش نکنید :

چرا که ما هیچ شناختی از  دانش آموزان جدید، توانمندی ها و مهارت های آنان نداریم.

در آموزش های مجازی سطح علمی و با استفاده دائم از فضای مجازی رها شده معمولاً سطح توجه به مسائل پرورشی و فرهنگی آنها کاهش یافته است .

پس باید زمانی را به کشف توانمندی دانش آموزان، پیدا کردن نقاط ضعف و قوت اونها سپس مرور مطالب گذشته اختصاص دهیم.

توجه داشته باشید عجله در شروع آموزش ، موجب استرس و دلزدگی دانش آموزانی می شود که مهارتهای اولیه را یاد نگرفتند.

در دانش آموزان ابتدایی لازمه نوشتن ، کسب مهارتهای دست ورزی و تقویت عضلات دست هست.

آموزش خشک و رسمی در روزهای آغاز سال، شوق و انگیزه را در بچه ها کم می کند.

ممکن است ادر ایام بیماری کرونا و آموزش های مجازی خانواده دانش آموزان آسیب دیده باشند ، لذا حس همدلی از سوی مدیر ، معاون و معلم باز و ضروری است .

برای آنکه به ذهن دانش آموز راه یابید، ابتدا باید به دل او راه پیدا کنید .

و اما نکته آخر:

آموزش های مجازی به ما یاد داد که با روش تدریس دیروز نمی‌شود دانش آموزان امروز و فردا را آموزش داد، پس تغییر را از خود شروع کرده و با الگوهای تدریس جدید بیشتر آشنا گردیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار