سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به گلستان برای برگزاری چند نشست و حضور در منطقه آزاد اینچه‌برون، مهمترین رویداد خبری این استان در هفته گذشته بود که به دلیل نقش این منطقه ویژه در اقتصاد، امید ساکنان این دیار را به بهبود معیشت و اشتغال افزایش داد.

سفر وزیر اقتصاد، مهمترین رویداد خبری گلستان در هفته قبل

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، سیداحسان خاندوزی که شامگاه پنجشنبه وارد گلستان شده بود روز جمعه ابتدا به محل احداث منطقه ویژه اینچه برون رفت و از زیرساخت های در حال احداث آن دیدن کرد.

وی پس از دیدار با بومیان اینچه برون و تاکید بر بهره مندی حداکثری بومیان از منافع این منطقه ویژه، در فرمانداری آق قلا، مدیر اجرایی منطقه اینچه برون را معرفی کرد.

وزیر اقتصاد در ادامه پس از ادای احترام به شهدا، با نماینده آیت الله نورمفیدی ولی فقیه در گرگان دیدار کرد.

وی در این دیدار با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به مناطق کم‌برخوردار گفت که فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم در این سکونت‌گاه‌ها، رفع محرومیت و کاهش فاصله با مناطق برخوردار، جزو اولویت های دولت سیزدهم است.

شرکت در جلسه شورای گفت و گو برنامه بعدی خاندوزی در گلستان بود که در آن تاکید کرد: دولت مصمم است برای شتاب بخشیدن به روند توسعه اقتصادی، سیاست‌های اختلال‌زا مانند ارز ترجیحی را از نظام اقتصادی کنار بگذارد.

حضور در شورای اداری گلستان دیگر جلسه وزیر اقتصاد بود که در آن گفت: برای ایجاد تحول در نظام اقتصادی کشور به الگوی اقتصاد مردم‌گرایانه نیاز داریم و باید از همه ظرفیت‌ها از جمله اندیشه نخبگان برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد سپس در یادمان شهدای پنجم آذر ۱۳۵۷ و روز ملی گرگان شرکت کرد و از آن گفت: خواسته رهبر معظم انقلاب تحول جدی در همه امور است و بر همین اساس رییس جمهوری هم تحول نسبت به دولت های گذشته را پیگیری را می کند.

شرکت در گفت و گوی خبری با سیمای گلستان، آخرین برنامه خاندوزی در سفر به این استان بود.

وی در این گفتگو تاکید کرد که راهکارهای جبران کسری بودجه امسال شناسایی شده که فروش اموال مازاد دولت و وصول فرارهای مالیاتی از جمله آن است.

خاندوزی در ادامه به اهمیت خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: قرار است نشست اضطراری برای نجات خلیج گرگان و میانکاله برگزار شود اما راهکار کوتاه مدت برای جلوگیری از نابودی این پهنه آبی پمپاژ آب دریای خزر به این خلیج است.

وی تاکید کرد : از بودجه عمومی برای لایروبی خلیج گرگان استفاده خواهد شد و در کنار آن استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم برای کمک به حل کامل مشکل این عرصه طبیعی مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

**

آغاز پویش نهال کاری در هزار هکتار از عرصه های ملی، برگزاری همایش نغمه سرایان اهل سنت کشور، همایش ملی گردشگری کشاورزی در گرگان  و پایان جشنواره تئاتر از اخبار مهم هفته پایانی آبان ماه گلستان بود.

**

بر اساس گزارش هواشناسی وضعیت بارش باران در گلستان نسبت به سال گذشته بهتر شد.

مدیرکل هواشناسی گلستان از افزایش ۷۰ درصدی میزان بارندگی استان در سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار امیدواری کرد که روند بارش‌ها در فصل سرد سال تداوم پیدا کند.

نوربخش داداشی اظهار داست: میزان بارش باران و برف از ابتدای سال زراعی جاری تا اول آذر ماه ۷۴ میلیمتر بوده که این مقدار نسبت به دوره آماری بلند مدت پنج درصد کاهش و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشت.

وی افزود: بیشترین میزان بارش در این مدت در کردکوی ۷۴ میلیمتر و کمترین میزان بارش به‌مقدار ۱۰.۳ میلیمتر در شهر اینچه برون بارید.

**

آثار و نفرات برتر جشنواره تئاتر گلستان در این هفته مشخص شدند.

سی‌ و دومین جشنواره تئاتر گلستان هفته گذشته با معرفی آثار و نفرات برگزیده و معرفی نمایش‌های راه یافته به جشنواره ملی تئاتر فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به کار خود پایان داد.

هیات داوران سی‌ودومین جشنواره تئاتر گلستان ، نمایش بروخا به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده و نمایش رعنا و توت فرنگی های وحشی به کارگردانی حمید مصدق را به عنوان آثار برتر به جشنواره تئاتر فجر انتخاب کردند.

**

کارشناسان و علاقه مندان محیط زیست  در هفته گذشته با حضور در پارک ملی گلستان آخرین جمعیت پستاندران علف خوار این زیستگاه را شمارش کردند.

سرشماری پاییزه حیات وحش پارک ملی گلستان با مشارکت ۱۲۰ نفر از نیروهای محیط‌بانی، کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست، دوستداران طبیعت و همیاران محیط زیست این استان آغاز شد.

رییس پارک ملی گلستان اظهارداشت: سرشماری پاییزه با محوریت گونه‌های گیاهخوار "قوچ و میش، کل و بز و آهو" در این ذخیره‌گاه زیست‌کره انجام می‌شود.

مهدی تیموری افزود: گروه‌های سرشماری سه تا چهار نفره متشکل از مجموعه مدیریت و کارکنان پارک ملی گلستان و یگان حفاظت محیط زیست استان و همیاران طبیعت تا ظهر پنجشنبه اقدام به سرشماری حیات وحش این پارک خواهند کرد.

**

سومین همایش ملی نغمه‌سرایان اهل سنت کشور همزمان با هفته بسیج و روز ملی گرگان با حضور هنرمندانی از ۱۰ استان کشور شامگاه سه‌شنبه در گرگان آغاز شد.

در آیین افتتاحیه این همایش در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، مداحان، نویسندگان و علمای اهل سنت ۱۰ استان سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان، خوزستان، گلستان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، آذربایجان غربی و گیلان حضور داشتند. 

**

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: با برگزاری آخرین مرحله رزمایش ششم همدلی و احسان به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج و ارج نهادن به مقام شامخ شهدای انقلاب پنجم آذر گرگان، هزار بسته معیشتی بین نیازمندان منطقه توزیع شد.

محمدمهدی سلمان‌زاده افزود : توزیع این بسته‌های معیشتی توسط بنیاد احسان وابسته به این ستاد و با مشارکت گروه های جهادی شهید لاجوردی اداره کل زندان، صلح یاران شورای حل اختلاف و گروه جهادی پیامبر اکرم (ص) مرکز حوزه علمیه گلستان صورت گرفته است.

**

با حضور جمعی از فعالان گردشگری از سراسر کشور همایش ملی گردشگری کشاورزی در گرگان برگزار شد.

در پایان این همایش سه روزه کارشناسان و فعالان گردشگری کشور از تعدادی از مزارع گردشگری گلستان بازدید کردند.

**

با سرد شدن هوا و احتمال افزایش بارش برف و باران در گلستان ، طرح زمستانه در استان آغاز شد.

در این طرح پلیس گلستان با بهره‌گیری از ۶۵ دستگاه خودرو در ۱۰ پاسگاه و پست پلیس راه استان وارد مرحله اجرایی این طرح شدند.

 در این طرح راهداران استان ، هلال احمر ، اورژانس و دیگر دستگاه های امدادی استان مشارکت دارند.

**

گلستانی ها در هفته گذشته با هدف جبران بخشی از خسارت های وارده به طبیعت در آتش سوزی های شهریور ما امسال مبادرت به درختکاری کردند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که پویش نهالکاری با شعار "هر ایرانی یک درخت" با هدف تقویت پوشش گیاهی در هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی گلستان آغاز شد.

عبدالرحیم لطفی در آیین نهالکاری در منطقه درازنو شهرستان کردکوی به ایرنا گفت: پویش نهالکاری با روحیه بسیجی مردم در محافظت از عرصه‌های طبیعی نتیجه بخش خواهد بود.

وی اظهار داشت: ۱۴ هزار بذر و ۲ هزار نهال بلوط بومی با همکاری و مشارکت حداکثری تشکل های مردمی و دستگاه های دولتی از جمله هلال احمر، منابع طبیعی، کوهنوردان، طرفداران و همیاران محیط زیست در تمام مناطق دچار حریق جنگل های درازنوی شهرستان کردکوی کاشته خواهد شد.

**

بار دیگر  در هفته گذشته یک قلاده فُک خزری در دام صیادان گلستانی گرفتار شد.

نماینده مرکز تحقیقات و بازتوانی سگ‌های آبی هلند در ایران گفت: نیلوفر؛ فُک خزری ماده که در تور صیادان ایستگاه میان‌قلعه شبه جزیره میانکاله گرفتار شده بود پس از نمونه‌برداری و تشخیص سلامتی کامل در پهنه آبی دریای خزر رها شد.

امیر شیرازی اظهارداشت: عمر این فُک خزری حدود سه سال تخمین زده شد و به سبب نوع دانه بندی و بافت تورهای صیادی مخصوص ماهیان خاویاری، جراحتی بر بدن این آبزی مشاهده نشده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار