مدیرکل بحران گلستان با اشاره به اختصاص بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در استان، از وجود بیش از ۱۰۰ هزار خانه غیرمقاوم و ناایمن در روستاهای استان خبر داد.

۱۰۰ هزار خانه روستایی غیرمقاوم در استان گلستان وجود دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان ، رسول حسام ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: با توجه به این که گلستان بر روی گسل واقع شده است، همواره در معرض خطر زلزله قرار دارد.

وی افزود: در زمان بروز حوادث این واحدهای مسکونی غیرمقاوم و ناایمن هستند که بیشترین خسارت‌ها متوجه ساکنان آنها می‌شود و  ضرورت دارد نسبت به مقاوم سازی همه ساختمان‌های غیرمقاوم در سطح استان اقدام شود.

مدیرکل بحران استان با بیان اینکه بیش از 100 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم و ناایمن در روستاهای استان وجود دارد، گفت: در حوزه روستایی و در برنامه‌های مختلف نسبت به پیش بینی تسهیلات بازپرداخت طولانی مدت اقدامات خوبی برای نوسازی و بهسازی واحدهای غیرمقاوم انجام شده است.

وی با اشاره به اختصاص بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در استان گفت: امسال هم اعتبارات خوبی به استان اختصاص داده شد که امیدواریم با همکاری حوزه روستایی، بنیاد مسکن و بانک‌های عامل شاهد جذب همه این تسهیلات باشیم.

حسام خاطرنشان کرد: از همه کسانی که دارای ساختمان‌های غیرمقاوم هستند، می‌خواهیم از این فرصت استفاده کرده و برای مقاوم سازی و بهسازی خانه‌های خود اقدام کنند.

وی گفت: مبلغ تسهیلات مسکن روستایی مناسب است و کارمزد پایین دارد که متقاضیان می‌توانند برخورداری از آن به شعبه‌های بنیاد مسکن در شهرهای مختلف مراجعه کنند.

حسام افزود: در امر بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده در حوادث از جمله سیل و زلزله، همچنین ساخت مسکن محرومان و طرح ویژه مسکن روستایی شاهد همراهی خوب بانک‌های عامل بودیم و امیدواریم در ادامه نیز این همراهی بیش از پیش تقویت شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار