نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما از ظرفیت های گردشگری گلستان به درستی استفاده نکرده ایم، گفت: وضع موجود گردشگری با وضعیت مطلوب فاصله بسیار دارد.

ظرفیت های گردشگری گلستان خاک می خورد

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: از مزیت‌های نسبی گلستان گردشگری و صنایع دستی است و اگر بخواهیم از وابستگی به نفت نجات یابیم، نزدیک ترین گزینه گردشگری است زیرا به واردات خاصی نیاز ندارد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گردشگری را باید به عنوان یک صنعت درجه یک و نه یک صنعت حاشیه‌ای حساب کرد، اضافه کرد: بسیاری از کشورها که نفت ندارند با تکیه بر صنعت گردشگری توانسته‌اند به توسعه رسیده و درآمدزایی داشته باشند.

وی بیان کرد: گلستان دارای تنوع اقلیم و تنوع قومیتی بوده که تنوع صنایع دستی را هم به دنبال دارد و محصولات فرهنگی و هنری متفاوتی داریم که می‌توانیم آنها را به گردشگران عرضه کنیم.

منتظری اضافه کرد: ویژگی دیگر استان جاذبه‌های تاریخی است که زمینه را برای حضور و جذب گردشگر فراهم می‌کند اما به دلیل عدم بهره گیری از این ظرفیت‌ها، وضع موجود با وضعیت مطلوب فاصله بسیار دارد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری در سفر ریاست جمهوری پیگیری خواهد شد.

وی اعلام کرد: علی‌رغم تلاش‌های انجام شده ما هنوز به مقصد تبدیل نشده‌ایم و باید زیرساخت‌های لازم اقامتی و گردشگری را فراهم کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار