حاجی‌ابراهیمی گفت: محصولات صنایع دستی شاخص در کمیته داوری استانی مورد ارزیابی قرار گرفت و ۴۵ اثر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از این استان به مرحله کشوری داوری مهر اصالت ملی راه یافت.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گلستان، «مریم حاجی‌ابراهیمی» با اشاره به برگزاری داوری استانی مهر اصالت ملی محصولات صنایع دستی، گفت: در این کمیته که متشکل از کارشناسان صنایع دستی استان است 56 اثر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از هنرمندان به لحاظ اصالت و هویت، کیفیت در تولید و مواد اولیه، ابتکار در طراحی و تولید، زیباشناسی سنتی وغیره مورد ارزیابی قرار گرفتند و درنهایت با نظر هیئت‌داوران، 45 اثر راهی مرحله کشوری شد.

 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان خاطرنشان کرد: آثار راه‌یافته به مرحله کشوری در رشته‌های جاجیم‌بافی، بافته‌های داری، نمدمالی، رودوزی‌های سنتی، چوب و حصیر، زیورآلات سنتی ترکمن، ملیله سازی، بافتنی سنتی و غیره است.

 

وی یادآور شد: کمک به ارتقاء و بهبود کیفی محصولات، ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان، تسهیل در شناسایی هنرمندان فعال و بروز استعدادها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها از مهم‌ترین اهداف برگزاری دوره‌های داوری مُهر اصالت محصولات صنایع‌دستی در سطح ملی و استانی به شمار می‌رود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار