مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از تزریق دُز اول واکسن کرونا به بیش از ۱۴۴ هزار دانش آموز در استان خبر داد.

تزریق دُز اول واکسن کرونا به بیش از ۱۴۴ هزار دانش آموز گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: از مجموع ۱۵۴ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ ساله واجد شرایط واکسن زدن تاکنون ۹۳ درصد آن‌ها یعنی بیش از ۱۴۴ هزار نفر دُز اول واکسن را دریافت کرده اند.

او افزود: حدود ۶۲ درصد دانش آموزان هم هر دو دُز واکسن را دریافت کرده اند.

گوهری راد از استقبال خانواده‌ها و دانش آموزان از بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به صورت روزانه و هفتگی از سوی شبکه بهداشت کنترل می‌شود.

او با بیان اینکه از زمان بازگشایی مدارس موردی از ابتلای کرونا در بین دانش آموزان گزارش نشده است، افزود: دانش آموزان توجیه شده اند در صورت داشتن علائم سرماخوردگی از حضور در کلاس درس خودداری کنند و چنانچه موارد ابتلا به سرما خوردگی در کلاس‌های درس افزایش پیدا کرد نسبت به تعطیلی کلاس اقدام می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: زمانی که دانش آموزان در مدرسه هستند خیال ما بابت رعایت ضوابط بهداشتی آسوده است، اما زمانی که دانش آموزان از مدرسه خارج می‌شوند و وارد فضای جامعه می‌شوند نگران این هستیم که آیا این ضوابط بهداشتی به درستی رعایت می‌شود یا نه.

گوهری راد ادامه داد: از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم حتما به فرزندان خود تاکید کنند در فضای جامعه به درستی از ماسک استفاده کنند چراکه استفاده درست از ماسک درصد بالایی از ابتلا به بیماری پیشگیری می کند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار