رئیس هیئت ورزش های همگانی گلستان از برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری فریزبی بانوان سبک رویدادهای میدانی خبر داد.

گلستان میزبان اولین دوره مسابقات کشوری فریزبی بانوان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، الهه غیناقی رئیس هیئت ورزش های همگانی گلستان گفت: اولین دوره مسابقات کشوری فریزبی بانوان سبک رویدادهای میدانی به میزبانی گلستان برگزار می شود.

او افزود: این مسابقات با عنوان طرح ملی "دیسک طلایی" از تاریخ نهم لغایت یازدهم آذرماه به میزبانی شهرستان گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان گلستان با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ استان برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده اند ، افزود: مسابقات فوق با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و تمامی تیم‌ها باید هنگام پذیرش گواهی تزریق دو دوز واکسن کرونا و یا نتیجه تست pcr به همراه داشته باشند.

غیناقی با تآکید بر این که مسابقات فوق بزرگترین رویداد فریزبی در سطح رویداد‌های میدانی در آسیاست، افزود:در این دوره از مسابقات ورزشکاران در سه آیتم پرتاب مسافت، پرتاب دقت و پرتاب MTA با هم به رقابت خواهند پرداخت.

او گفت: تاکنون توانستیم با تلاش هیئت‌های ورزشی شهرستان‌ها جایگاه سوم را در لیگ تندرستی ایران تصاحب کنیم و امیدواریم با همکاری و حضور پرشور کلیه اقشار جامعه علی الخصوص ورزشکاران استان، در هفته هشتم و پایانی لیگ همچنان جایگاه شایسته‌ای برای گلستان رقم بخورد.

فریزبی به صفحه‌ای از جنس پلاستیک به شکل دایره‌ای و لبه‌دار گفته می‌شود که وزن آن بین ۱۱۰ تا ۲۰۰ گرم و به قطر ۲۰ الی ۲۵ سانتی‌متر است. صفحه فریزبی به واسطه شکل آیرودینامیک خود، قادر است تا مدتی روی هوا معلق بماند یا به صورت چرخان چرخان مسافتی را طی کند.

از دیسک فریزبی برای تفریح و ورزش رقابتی استفاده می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار