مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت: عملیات اجرایی خرید حمایتی دام روستایی با هدف حمایت از دامداران خسارت دیده از خشکسالی در این شهرستان آغاز شد.

عملیات خرید حمایتی دام روستایی در گنبدکاووس آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حبیب اله زارع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این طرح با هدف اعمال سیاست‌های حمایتی از تولیدکنندگان دام روستایی در مقابله با شرایط خشکسالی تهیه و تدوین شد و اجرای آن با معرفی دامداران  متقاضی شهرستان با عاملیت شرکت پشتیبانی امور دام استان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی در خرید دام در این طرح وجود ندارد، تاکید کرد: بر این اساس قیمت خرید بره نر زنده پرواری با حداکثر ۲ کیلوگرم دنبه و وزن حداقل ۴۰ کیلوگرم و حداکثر ۵۵ کیلوگرم به ازای هر کیلوگرم ۶۲۰ هزار ریال خواهد بود که از این مبلغ ۵۳۰ هزار ریال نقد و بقیه در قالب خوراک دام آماده (کنسانتره) به مقدار ۲.۲ کیلوگرم به دامداران تحویل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس ادامه داد: همچنین قیمت خرید گوساله زنده نر پرواری با وزن حداقل ۴۰۰ کیلوگرم و حداکثر ۶۵۰ کیلوگرم به ازای هر کیلوگرم ۵۹۰ هزار ریال خواهد بود که ۵۰۰ هزار ریال آن نقد پرداخت می‌شود و مابقی در قالب خوراک دام آماده(کنسانتره) به مقدار ۲.۲ کیلوگرم بدون اخذ وجه در اختیار دامدار قرار می‌گیرد.

زارع خاطرنشان کرد: دامداران متقاضی این طرح باید اطلاعات گله و پلاک گذاری دام خود را ثبت و برای کسب معرفی نامه به اداره امور تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

بیش از ۵۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین در گنبدکاووس پرورش داده می‌شود.

گنبدکاووس با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت و دارا بودن ۱۶۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های مهم تولیدات این بخش در گلستان است و مجموع تولیدات دامی، زراعت و باغبانی آن سالانه حدود یک میلیون تن است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار