معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان:

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان گفت: ماهانه ۱۵هزار تُن کنستانتره خوراک دام در استان تولید می‌شود.

تولید ماهانه ۱۵هزار تُن خوراک دام در گلستان تولید می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، رحمت اله سمیعی، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان با اعلام این خبر گفت: نیاز خوراک دام‌ استان ۲۵هزار تُن است و دامداران بقیه نیاز دام‌های خود را به صورت آزاد تهیه می‌کنند.

وی افزود: دام‌هایی که در استان وجود دارد از طریق کارشناسان راستی آزمایی صورت می‌گیرد و بر اساس طرح پلاک گذاری میانگین در نظر گرفته و دام‌ها شناسایی شده، نهاده‌ها توزیع می‌شود.

سمیعی با اشاره به تائید سلامت کنستانتره تولید استان افزود: کارشناسانی را در کارخانجات خوراک دام مستقر کردیم تا روند تولید، عملیات فرآوری و مواد خامی که وارد می‌شود ارزیابی و نظارت کنند.

وی همچنین گفت: به طور متوسط هر هفته از کارخانجات نمونه گیری و به آزمایشگاه‌های مرجع ارسال می‌شود که تا کنون مشکلی از لحاظ کیفیت وجود نداشته است و اگر هم موردی وجود داشته در حدی نبوده که برای دام‌ها مشکلی ایجاد شود.

سمیعی با اشاره به بررسی میدانی از دام‌های موجود در یکی از شهرستان‌ها گفت: در بررسی ا مشخص شد که تعداد دام‌ها با میزان توزیع خوراک در یکی از شهرستانها همخوانی نداشت و حجم خوراک دام ارسالی به این شهرستان افزایش یافت.

سمیعی همچنین در باره ممنوعیت فروش خوراک دام در فروشگاه‌ها با قیمت آزاد هم گفت: البته این موارد محدود است و قطعا در صورت مشاهده پیگیری و برخورد خواهد شد.

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار