بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور" باهدف ارتقای آگاهی دانش‌آموزان و خانواده‌های ساکن در اطراف مدرسه با رویکرد خروج اضطراری و پناهگیری در مدارس گنبدکاووس برگزار شد.

مانور زلزله و ایمنی در مدارس گنبد برگزار شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، امسال مانور سراسری زلزله هشت آذر با شعار "مدرسه ایمن و جامعه تاب آور" همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا به صورت متمرکز با حضور و مشارکت دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شهرستان در دبیرستان پسرانه شاهد گنبدکاووس برگزار شد.

دانش آموزان شرکت کننده در مانور که پیش از این توسط نیروهای هلال احمر با اصول صحیح خروج اضطراری و پناهگیری آشنا شده بودند بار دیگر این تمرین را تکرار کرده و در قالب چند تیم امدادی به برخی مصدومان این مانور تا رسیدن نیروهای مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ خدمات‌رسانی کردند.

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این مانور آموزشی به مناسبت هشتم آذر روز زلزله و ایمنی همزمان با دیگر شهرهای ایران در برخی مدارس منتخب شهرستان برگزار شد و دانش آموزان بعد از آگاهی از وقوع زلزله فرضی آموزش‌های فراگرفته در رابطه با خروج اضطراری، پناهگیری، آمارگیری از نفرات و در نهایت ارائه کمک‌های اولیه تا زمان حضور تیم‌های امدادی را اجرا کردند.

اصغر نودهی اظهارداشت: مانور امروز باشعار "مدرسه امین، جامعه تاب‌آور" باهدف ارتقای آگاهی و مهارت دانش آموزان و خانواده‌های ساکن در اطراف مدرسه نسبت به خروج اضطراری و پناهگیری و نیز افزایش تاب‌آوری آنان در هنگام بروز حوادث طبیعی به‌ویژه زلزله در ۴۹ مدرسه دارای کانون هلال احمر دانش آموزی گنبدکاووس برگزار شد.

وی افزود: در این مدارس با توجه به فعالیت کانون‌های هلال احمر دانش آموزی، تیم‌های ۱۴ نفره امدادی آموزش‌های اولیه در رابطه با چادرزنی و اقدامات امدادی را فرا گرفتند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۵ نفر از مربیان هلال احمر گنبدکاووس از سه روز قبل با حضور در مدارس مختلف در حال ارائه آموزش‌های لازم برای ارتقای آگاهی و مهارت دانش آموزان با هدف تاب آوری در زمان حوادث، خروج اضطراری و پناهگیری هستند.

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس گفت: مانور زلزله و ایمنی با حضور و هدایتگری دستگاه‌های امدادرسان تا فردا در سایر مدارس شهرستان نیز برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، آتش نشانی، اورژانس ۱۱۵، اورژانس اجتماعی، ادارات برق، گاز و آب و فاضلاب شهری، راهنمایی و رانندگی، اعضای ستاد مدیریت بحران گنبدکاووس به همراه آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر از جمله دستگاه‌های شرکت کننده در بیست و سومین مانور سراسری زلزله و امینی در این شهرستان بودند.

همچنین در پایان مانور امروز از ۱۴ عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گنبدکاووس برگزیده در مسابقات نقاشی و داستان کوتاه با موضوع ایمنی در برابر زلزله قدردانی شد.

به گفته سمیه محمدی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ گنبدکاووس، اعضای کانون با ارسال ۱۸۰ اثر نقاشی و داستان کوتاه در مسابقه "ایمنی در برابر زلزله" شرکت کردند که بعد از بررسی هشت اثر نقاشی و ۶ اثر ادبی به عنوان برتر برگزیده شد.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است و آموزش و پرورش آن افزون بر ۸۰ هزار دانش آموز دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار