نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در این مذاکرات رئیس تیم مذاکره‌کننده ارشد کشور‌ ما به صورت کارشناسی و کاملا مشرف به امور بین‌الملل بر حفظ منافع ایران و حق و حقوق ایران اسلامی و ملت ما بر برداشتن کامل تحریم‌ها پافشاری خواهد کرد.

هدف مذاکرات باید برداشتن تحریم‌ها باشد/ نتیجه مذاکره باید در زندگی مردم نمایان باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ رمضانعلی سنگدوینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان با بیان اینکه برقراری ارتباط اقتصادی و اجتماعی بین کشورهای جهان به ویژه منطقه سبب شناخت فرهنگ مردم در جهان می‌شود، اظهار کرد: ارتباطات مسالمت‌آمیز و در راستای حفظ حقوق و منافع کشور سبب پیشرفت و توسعه بوده و به قول فرمایشات مقام معظم رهبری سران اسلامی در جهان باید روابط حسنه با کشورهای جهان به ویژه منطقه با حفظ حق و حقوق خود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در دولت قبل نیز مقام معظم رهبری مذاکرات را با حفظ منافع و حق و حقوق ایران مورد تاکید داشت و باور داریم که ایجاد برقراری ارتباطات اقتصادی و اجتماعی  بین کشورهای جهان به ویژه کشورهای منطقه سبب شناخت فرهنگ مردم ایران در جهان خواهد شد.

* ورود واکسن از کشورهای مختلف و انجام واکسیناسیون گسترده نتیجه دیپلماسی موفق دولت سیزدهم بوده است/  مذاکره‌ بی‌نتیجه باید توسط دولت متوقف شود

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وارد شدن واکسن و انجام واکسیناسیون گسترده در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: متاسفانه در دولت قبل بسیاری از موضوعات پشت پرده بوده و منافع مردم دیده نمی‌شد.به طور مثال وارد کردن واکسن از دیگر کشورها را تحریم بیان می‌کردند اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم مشاهده شد در کوتاه‌ترین زمان برای حفظ سلامتی مردم ارتباطات مسالمت‌آمیز برقرار و خوشبختانه واکسیناسیون گسترده در این راستا انجام شد که سبب کنترل گسترده بیماری کرونا شد.

وی با اشاره به اینکه سیاست کشور در  مذاکرات هسته‌ای برداشتن تحریم است، بیان کرد: سیاست دولت سیزدهم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته‌ای برداشتن تحریم‌ها بوده و هرگونه مذاکره‌ای که برای ایران نتیجه نداشته باشد توسط دولت ادامه پیدا نمی‌کند.

سنگدوینی با اشاره به اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در ترکمنستان  گفت: در این اجلاس ایران و ترکمنستان در زمینه انتقال گاز از ترکمنستان به کشور آذربایجان از طریق ایران به توافق رسیده که این امر سبب تحول عظیم اقتصادی در کشور خواهد شد کما اینکه در دولت قبل روابط ایران و ترکمنستان به سبب مشکلات گازی قطع شده بود.

* برداشتن تحریم‌ها منجر به آزاد شدن پول‌های بلوکه‌شده ایران می‌شود/ نتیجه تلاش‌های مذاکره‌کننده ارشد ایران باید در زندگی مردم نمایان باشد

وی ادامه داد:  ایجاد روابط تجاری اقتصادی بین ایران و ترکمنستان از طریق ریلی، زمینی و هوایی و تصویب منطقه آزاد اینچه‌برون در این راستا در تحولات اقتصادی کشور و مردم تاثیرگذار بوده و بزودی مردم آن را در سفره های خود مشاهده می‌کنند.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: سیاست دولت سیزدهم در مذاکرات هسته‌ای سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری بوده و در این مذاکرات تیم مذاکره کننده ارشد کشور‌ ما به صورت کارشناسی و کاملا مشرف به امور بین‌الملل بر حفظ منافع ایران و حق و حقوق ایران اسلامی و ملت ما پافشاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نتیجه تلاش‌های مذاکره‌کننده ارشد ایران باید در زندگی مردم نمایان باشد، گفت: برداشتن تحریم‌ها در این مذاکرات سبب آزاد شدن حدود ۱۵۰ میلیارد دلار ایران از کشورهای دیگر شده که این امر هم گشایشی دیگر در مسائل اقتصادی کشور خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار