در حالی که در گلستان یک فرودگاه بین المللی وجود دارد اما سفر هوایی زائران استان به عتبات عالیات از فرودگاه ساری در مازندران انجام می شود.

علت سفر هوایی زائران گلستانی از مازندران چیست؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،فرودگاه بین المللی شهدای گرگان زیر ساخت‌های لازم برای پرواز‌های خارجی را دارد با این حال سفر هوایی زائران استان به عتبات عالیات از چهارشنبه این هفته از فرودگاه ساری در استان مازندران انجام می‌شود.

از این رو برای روشن شدن موضوع به سراغ مدیر حج و زیارت و مدیرکل فرودگاه‌های استان رفتیم.

میرقاسم پور مدیر حج و زیارت استان گلستان در خصوص سفر هوایی به عتبات عالیات به خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه ظرفیت کامل به اندازه یک پرواز در استان گلستان وجود نداشت طبق هماهنگی اعزام زائران با نظرکارشناسان مجموعه کارگزاران حج و زیارت به صورت منطقه‌ای از طریق فرودگاه ساری در استان مازندران انجام شد.

او ادامه داد:بر این اساس یک سوم ظرفیت پرواز را زائران گلستانی و ۲ سوم را زائران مازندرانی تکمیل می‌کنند.

میر قاسم پورگفت: در تلاش هستیم در صورت استقبال زائران گلستانی برای سفر به کشورعراق و همچنین با اعلام آمادگی، متانت مدیر کل فررودگاه‌های استان، در آینده این پرواز به صورت استانی انجام خواهد شد.

او گفت: نخستین پرواز نیز، چهارشنبه همین هفته دهم آذر از ساری به نجف اشرف انجام می‌شود و این پرواز به صورت هفتگی ادامه دارد.

این مقام مسئول گفت: زمانی که استقبال مردم به حدی باشد که ظرفیت یک پرواز کامل شود با هماهنگی مسئولان، پرواز استانی به عتبات عالیات راه اندازی می‌شود.

متانت مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان نیز در این مورد گفت: زیر ساخت‌های لازم برای پرواز به عتبات عالیات از فرودگاه بین المللی شهدای گرگان فراهم است و محدودیتی برای این موضوع وجود ندارد.

او با بیان اینکه ظرفیت هر پرواز حدود ۱۴۰ نفر است افزود: دیروز طی جلسه‌ای که با حضور میرقاسم پور مدیر حج و زیارت استان برگزارشد مشخص شد که در سامانه عتبات عالیات این هفته ۳۰ تا ۳۵ زائر ثبت نام کردند.

متانت افزود:، چون در هفته ممکن است استقبال مردم ۳۰ تا ۴۰ نفر باشد پبشنهاد شد با تجمیع زائران به صورت ماهانه پرواز داشته باشیم.

او گفت: بنابراین در صورت استقبال بیشترمردم گلستان پرواز به صورت هفته‌ای را برقرارخواهیم کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار