دادستان شهرستان گرگان با اشاره به ضرورت اجرای قانون حفظ کاربری های کشاورزی و باغی، اظهار کرد: سازه های غیرمجاز زمین های کشاورزی منطقه توشن تخریب شد.

تیغ لودر بر پیکر 26 سازه غیرمجاز «توشن» گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، استان گلستان در شمال شرقی کشور پهناور ایران به علت دارا بودن تنوع اقلیمی و مناطق خوش آب و هوا که اصطلاحا به مناطق ویلایی نشین معروف است همواره بستری برای ساخت و ساز بناهایی برای تفریح و بهره مندی از طبیعت بوده است.

اما آنچه همواره این استان را با چالش رو به رو کرده، اقدامات غیرمجاز و ناصواب برخی برای بهره گرفتن غیرقانونی از طبیعت به قیمت نابودی، تخریب و .... با حربه های مختلف بوده است، اقدامی که در عین نامهربانی با طبیعت به تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی و بعضا تجاوز به حریم رودخانه، کوه و جنگل صورت گرفته و برای نفع شخصی منافع عمومی یک جامعه را به خطر انداخته است.

از این رو امروز با دستور دادستان مرکز استان گلستان بناهای غیرمجاز ساخته شده در اراضی منطقه توشن تخریب شد.

محمود اسپانلو در این رابطه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ضرورت اجرای قانون در مورد برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، اظهار کرد: تخریب بناهای غیرمجاز در راستای اجرای تبصره ۲ ماده  ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در منطقه توشن شهرستان گنبدکاووس امروز با حضور نماینده دادستان ۲۶ مورد سازه غیرمجاز در زمین های کشاورزی منطقه توشن گرگان توسط ماموران جهادکشاورزی تخریب شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار