رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس گفت: هنرها و توانمندی‌های هنرمندان شهرستان در قالب نمایشگاه در محل «مجتمع وارنا» برپا شد.

توانمندی‌های هنرمندان گنبدکاووس در قالب نمایشگاه راه‌اندازی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، مریم آق‌اتابای در حاشیه بازدید نمایشگاه هنرمندان صنایع دستی مختلف با حضور فرماندار و دیگر مسئولان شهرستانی اظهار کرد: این نمایشگاه از ۱۱ الی ۲۱ آذرماه در جنب دریاچه مصنوعی و محل «مجتمع وارنا» برپا است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه ۳۰ تن از هنرمندان شهرستان گنبدکاووس، مرکز استان و مازندران در ۱۷ رشته صنایع خود مانند تولید چرم، زیورآلات سنتی، بافته‌های داری، صنایع چوب، جاجیم و حصیربافی و غیره به معرض نمایش گذاشته شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه خانه چرم جوان با تولید انواع محصولات چرم و صادرکننده به کشورهای همسایه حضور داشته که تاکنون ۵۰ نفر را اشتغالزایی کرده و در آینده نزدیک این خانه چرم به طور رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از شاخص‌های صنایع دستی در این نمایشگاه حضور استاد شاهی از اصفهان بوده که صنعت هنری وی برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه به صورت نقاشی سنتی ایران (مینیاتور) بر روی برگ درختان انجام می‌شود.

آق‌اتابای گفت: مهمترین مشکل هنرمندان شهرستان گنبدکاووس عدم بازارچه و یا نمایشگاه صنایع دستی دائمی بوده تا بتوانند محصولات و تولیدات خود را در تمام فصول سال به نمایش گذاشته و به علاقمندان این رشته عرضه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار