معاون میراث فرهنگی گلستان:

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی گلستان از برپایی نمایشگاه فروش و عرضه محصولات صنایع دستی در گرگان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۲۹ تیر تا یکم مرداد در خانه تاریخی باقری دایر است

نمایشگاه صنایع دستی در خانه باقری گرگان گشایش یافت

به گزارش گلستان24، با بیان این نکته که در این بازارچه ۱۸ غرفه صنایع دستی مشغول به فعالیت است، افزود: سوزن دوزی شاهکوه، قزاق و ترکمن از جمله غرفه های این نمایشگاه هستند.

وی صنایع دستی مانند قلاب بافی، جاجیم، منبت، معرق، چرم، سفال، شیشه و گلیم را از جمله صنایع دستی عرضه شده در این نمایشگاه دانست و تصریح کرد: این بازارچه از ساعت ۵ عصر الی ۹شب برای بازدید عموم دایر است.

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی گلستان با بیان این نکته که نمایشگاه صنایع دستی با هدف اشاعه ترویج محصولات صنایع دستی در استان برپا شده، افزود: حمایت از هنرمندان و رونق صادرات صنایع دستی استان از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

وی با تاکید بر کمک به تولید کنندگان صنایع دستی و گسترش این صنعت در استان، افزود: با برگزاری این نمایشگاه ها می توان از ظرفیت های موجود بهره گرفت.

اخوت با بیان این مطلب که کاربردی کردن صنایع دستی یکی از سیاست های این اداره به شمار می رود، تصریح کرد: تلاشمان بر این است تا صنایع دستی به زندگی مردم ورود پیدا کرده و مانند گذشته استفاده کاربردی برای آنها داشته باشد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار