مدیرکل گمرکات گلستان از رشد ۳۲۳ درصدی درآمد گمرکات استان در هشت ماه امسال خبرداد و گفت: صادرات گلستان طی این مدت ۶۳ درصد افزایش یافته است.

رشد ۳۰۰ درصدی درآمد گمرکات گلستان/صادرات ۶۳ درصد افزایش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در هشت ماهه ابتدای سال بیش از ۲۶۳ میلیون و ۸۲۴ هزار کیلوگرم کالا از گمرکات گلستان صادر شده که ارزش آن بیش از ۱۱۰ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۸۲۷ بوده است.

مدیرکل گمرکات گلستان میزان صادرات در مدت مشابه سال قبل را ۱۰.۹ هزار تن کالا اعلام کرد و گفت: میزان صادرات امسال از نظر ارزش دلاری ۶۳ درصد و از نظر وزنی ۱۴۰ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی پلی استایرن، پنیر، ید، سیمان، خرما و هیدروکربن بوده که به کشورهای قزاقستان، عراق، ترکمنستان، بلغارستان و افغانستان صادر شده است.

حسینی در خصوص واردات هم اضافه کرد: از ابتدای سال تا پایان آبان ۱۰ میلیون و ۸۹۷ هزار کیلوگرم به ارزش ۳۴ میلیون و ۱۹۶ هزار دلار کالا از گمرکات استان وارد شده که این عدد از لحاظ وزنی ۳۳ درصد و از لحاظ ارزش ۱۵۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: عمده کالاهای وارداتی هم شامل پارچه جین، مولد گازی، فوتس اویل، پارچه متقال و دیزل ژنراتور بوده که از ترکیه، ترکمنستان، چین و قزاقستان به استان وارد شده است.

وی ادامه داد: همچنین حجم ترانزیت خارجی طی هشت ماه نخست امسال، ۶ میلیون و ۸۷۱ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۹ میلیون و ۳۵۹ هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵۳ درصد از نظر وزنی و ۱۷۰ درصد از نظر ارزش دلاری رشد داشته است.

حسینی اعلام کرد: درآمد گمرکات گلستان در هشت ماهه امسال ۴۷ میلیارد و ۴۹۲ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۱ میلیارد تومان، ۳۲۳ درصد رشد داشته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار