رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان از صادرات ۱۸۶ میلیون دلار کالا از گلستان و افزایش ۶۵ درصدی صادرات از گلستان نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش ۶۵ درصدی صادرات از گلستان/ پنیر در صدر اقلام صادراتی

به گزارش گلستان 24 ؛  حسینقلی قوانلواظهار کرد: در هشت ماه گذشته ۱۸۶ میلیون دلار کالا از گلستان صادر شده است که نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این‌که کل صادرات سال گذشته استان ۲۰۰ میلیون دلار بوده است، افزود: امید داریم بتوانیم تا پایان سال میزان صادرات را افزایش داده و به افزایش ۱۰۰ درصدی برسیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به این‌که پنیر مهم ترین اقلام صادراتی گلستان در هشت ماه گذشته بوده است، ادامه داد: قطعات سوله، میله گرد، رب، خوراک دام و طیور و یُد عمده اقلام صادراتی استان در ماه‌های گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: بعد از سه سال کاهش حدود ۴۰ درصدی صادرات به ترکمنستان امسال ترکمنستان بازار هدف اصلی صادرات گلستان در هشت ماه گذشته بوده است و به عراق هم تقریباً مساوی با ترکمنستان صادرات داشته ایم.

قوانلو از رشد دو برابری صادرات به قزاقستان نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: بعد از ترکمنستان و عراق، افغانستان و قزاقستان بازارهای هدف صادراتی گلستان هستند.

انتهای پیام /م

 

ارسال نظر

آخرین اخبار