مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: از ۲ هزار خادم مساجد اوقاف این استان ، یک هزار و ۴۰۰ نفر معادل ۷۰ درصد تحت پوشش بیمه درمان تامین اجتماعی هستند.

۷۰ درصد خادمان مساجد اوقاف گلستان بیمه هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، حجت الاسلام روح اله سیلمانی فرد در حاشیه امضای تفاهم نامه با یک شرکت بیمه ای برای پوشش بیمه درمان تکمیلی اعضای هیات امنا و خادمان اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان، افزود: هم اکنون ۶ هزار و ۴۰۰ نفر عضو هیات امنا و خادم استان با اوقاف همکاری دارند.
وی اظهارداشت: با اجرای پوشش بیمه تکمیلی، خادمان مساجد و اعضای هیات امنا اماکن مذهبی و بقاع متبرکه به مدت یک سال از این طرح برخوردار می شوند.
وی خاطرنشان کرد: هزینه بیمه درمان تکمیلی خادمان و اعضای هیات امنای اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان از محل موقوفات و عواید مستغلات مساجد و بقاع متبرکه، کمک خیرین و بخشی از سوی خادمان پرداخت می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تصریح کرد: امسال خدمات پوشش شرکت بیمه طرف قرارداد با ۲۶۰ مرکز پزشکی، پاراکلنیک و آزمایشگاه در شهرستان های تابعه قرار داد داشته و خدمات به افراد بیمه شده ارایه می دهد.
به گفته وی این اداره کل با مساعدت سازمان مرکزی برای سومین سال متولی طرح پوشش بیمه تکمیلی را برای خادمان و اعضای هیات امنای اماکن مذهبی اجرا می کند.
اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان سه هزار و ۷۰۰ امکان مذهبی و ۱۲۳ بقاع متبرکه دارد.
همچنین در گلستان بیش از پنج هزار موقوفه با ۷۱ رقبه وجود دارد که ۷۸ درصد از موقوفه های ثبت شده در استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است..
در این استان یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار