مدیرعامل موسسه تامین درمان بسیجیان:

مدیرعامل موسسه تامین درمان بسیجیان با اشاره به طرح حمایت از زوج های نابارور بسیجی، گفت: بیش از 2 هزار و 500 زوج تحت پوشش طرح حمایت از زوج های نابارور قرار گرفتند.

درمان بیش از 2500 زوج نابارور بسیجی در کشور

به گزارش گلستان24؛ حسین دهقان پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه درمانگاه شبانه‌روزی شهدای بندرترکمن اظهار کرد: موسسه تامین درمان بسیجیان ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی به بسیجیان و امت حزب‌الله است البته گروه هدف که تحت پوشش موسسه موسسه تامین درمان بسیجیان هستند علاوه بر مردم و بسیجیان مردم مناطق محروم و کم برخوردار را شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه موسسه تامین درمان بسیجیان به شکل مستقیم و غیرمستقیم خدمات ارائه می کند، گفت: ایجاد مراکز درمانی خدمت‌رسانی غیرمستقیم موسسه تامین درمان بسیجیان بوده و بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیل درمان، عمر و حوادث و طرح 15 رمضان ویژه رزمندگان دوران دفاع مقدس، ارائه خدمات مددکاری برای افراد بی‌بضاعت و بیماران محروم دارای بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله خدمات مستقیم این موسسه است.
مدیرعامل موسسه تامین درمان بسیجیان به طرح موسسه تامین درمان بسیجیان کشور در حمایت از زوج‌های نابارور اشاره کرد و افزود: این طرح براساس بند چهار سیاست‌های جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر جوانی، پویایی و بالندگی جمعیت بود مورد توجه قرار گرفت.
دهقان ادامه داد: در مرحله نخست این طرح با پژوهشگاه رویان در تهران و پژوهشگاه شهید صدوقی در یزد که از مراکز معتبر درمان ناباروری هستند قرارداد منعقد شد و تاکنون بیش از 2 هزار و 500 زوج تحت پوشش طرح حمایت از زوج‌های نابارور قرار گرفتند که در نظر داریم این طرح در سال جاری با قوی‌تر و در مراکز بیشتر تداوم یابد.
وی با بیان اینکه متاسفانه در سطح کشور به آموزش مسائل بهداشت و درمان کمتر توجه می‌شود طوری که بودجه کلان کشور به بحث درمان اختصاص دارد، یادآور شد: یکی دیگر از رویکردهای ما ارائه آموزش به مردم است چراکه توجه به این مهم، هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهد.
مدیرعامل موسسه تامین درمان بسیجیان با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های ما آموزش سبک زندگی ایرانی و اسلامی بر پایه طب سنتی است، اذعان کرد: این طرح از سال گذشته از بسیج فرهنگیان خواهر به دلیل اثرگذاری بیشتر این قشر در جامعه آغاز به کار کرد که در قالب این طرح آموزش حضوری در دستور کار قرار گرفت و در کنار آن 10 هزار جلد کتاب آموزشی به چاپ رسید و 20 هزار حلقه لوح فشرده حاوی 6 ساعت برنامه آموزشی در سطح کشور توزیع شد.

دهقان با بیان اینکه 45 مرکز مرکز درمانی موسسه تامین درمان بسیجیان در کشور فعالیت می‌کنند، اذعان کرد: با افتتاح درمانگاه شبانه‌روزی بندرترکمن تعداد مراکز درمانی در سطح کشور به 46 مرکز رسید.
وی با بیان اینکه رویکرد موسسه تامین درمان بسیجیان ارائه خدمات درمانی و هدایت خدمات بسیج به مناطق محروم و کم برخوردار است، تصریح کرد: از آنجایی که درصدد هستیم خدمات درمانی را در مناطق محروم و کم برخوردار توسعه دهیم تمرکز ما در مراکز استان‌ها کمتر است و با توجه به این رویکرد موسسه تامین درمان بسیجیان در تهران هیچ مرکز درمانی ندارد.
مدیرعامل موسسه تامین درمان بسیجیان متذکر شد: درمانگاه شبانه‌روزی شهدای بندرترکمن سومین مرکز درمانی موسسه تامین درمان بسیجیان در استان گلستان است که در سال جاری نیز چهارمین درمانگاه بسیجیان در شهرستان آزادشهر نیز افتتاح خواهد شد.
دهقان با بیان اینکه با راه‌اندازی این درمانگاه برای بیش از 30 نفر اشتغالزایی دائم و پایدار ایجاد شده است، اضافه کرد: درمانگاه شبانه‌روزی شهدای بندرترکمن با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده از بخش‌های مختلف تشکیل شده است و در برنامه توسعه‌ای این درمانگاه درصدد هستیم بخش فیزیوتراپی و رادیولوژی را هم فعال کنیم.
وی به نامگذاری سالجاری به سال حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: یکی از افتخارات موسسه تامین درمان بسیجیان استفاده از تجهیزات پزشکی و اداری تولید داخل است.

دیرعامل موسسه تامین درمان بسیجیان تاکید کرد: خدماتی که در مراکز درمانی بسیجیان ارائه می‌شود باید باکیفیت بسیار خوب و عالی و بدون کوچکترین منت باشد و احترام به بیمار، تکریم ارباب رجوع و برخورد مناسب و اسلامی سرلوحه کار کارکنان این مراکز باشد تا مرکز درمانی بسیجیان در بین سایر مراکز درمانی الگو و نمونه باشد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار