معاون توسعه و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: ۳۳ مدرسه با ۲۲۱ کلاس درس در مناطق شهری و روستایی این شهرستان فرسوده است و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

۳۳ مدرسه گنبدکاووس فرسوده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالقادر ظفر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته حدود ۱۰ درصد از مجموع ۳۵۷ مدرسه دولتی گنبدکاووس فرسوده است که نوسازی آنها نیاز به همراهی و مشارکت بیشتر خیران دارد.

وی گفت: بیشترین فرسودگی مدارس گنبدکاووس مربوط به بخش مرکزی و شهر گنبدکاووس است که با همراهی خیران و اعتبارات دولتی به مرور عملیات نوسازی آنها انجام می‌شود.

معاون اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس افزود: با مشارکت خیران همه ۴۴ مدرسه تخریبی بخش محروم داشلی‌برون این شهرستان نوسازی و به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

ظفر تصریح کرد: با مشارکت خیران و اعتبارات دولتی از سال ۹۸ تاکنون ۲۱ آموزشگاه جدید با ۱۲۷ کلاس درس در شهرستان به بهره‌برداری رسید که پنج آموزشگاه روستایی آن با ۲۹ کلاس درس مهرماه امسال تحویل آموزش و پرورش شد.

وی گفت: هم اکنون ۱۲ آموزشگاه با ۸۱ کلاس درس، یک پژوهش‌سرای دانش آموزی و یک هنرستان با مشارکت نیکوکاران و همچنین سه آموزشگاه با ۱۸ کلاس درس، یک خوابگاه و یک استخر دانش آموزی از محل اعتبارات دولتی در گنبدکاووس در حال ساخت است.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان افزون بر ۸۷ هزار دانش آموز دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار