نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس از اهتمام جدی دولت و مجلس برای بهبود سطح معیشت کارگران و افزایش توان خرید آنان خبر داد.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس: قدرت خرید کارگران باید افزایش پیدا کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ رحمت‌الله نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: در شرایط اقتصادی که به ویژه در یکی دو سال اخیر بر کشور حاکم شده، برای کارگران که جزو اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، از نظر اقتصادی و معیشتی مشکلات فراوانی ایجاد شده است.

وی گفت: تأکید نمایندگان در مجلس شورای اسلامی به ویژه فراکسیون کارگری مجلس، افزایش توان خرید کارگران است که البته معتقدیم این کار نباید به صورت نقدی باشد که سبب افزایش تورم شود بلکه به صورت بن کالا باشد تا کارگران بتوانند مایحتاج اصلی خود را از این طریق تأمین کنند.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کارگران همواره و در تمامی صحنه‌ها پای کار انقلاب بوده و پشتیبان نظام اسلامی و ولایت بودند تأکید کرد: رفع مشکلات کارگران به ویژه در حوزه معیشت نیازمند عزم جهادی مسئولان است.

وی ادامه داد: دولت و مجلس شورای اسلامی با توجه به سختی‌هایی که کارگران برای تأمین معیشت خود متحمل می‌شوند به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی کارگران هستند.

نوروزی درباره مسکن کارگران نیز بیان داشت: پیگیری‌های زیادی از سوی نمایندگان انجام شده که در نهایت با نظر مثبت رئیس جمهور و پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی قرار شد از محل طرح نهضت ملی مسکن، سهم خوبی برای کارگران پیش‌بینی شود تا این افراد بتوانند با حداقل مبلغ سهم آورده به صورت قسط‌بندی شده، بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند و صاحب‌خانه شوند.

وی در ادامه بر موضوع امنیت شغلی کارگران در شرایط سخت کنونی تأکید کرد و گفت: در قراردادهای سه جانبه که بین دولت، کارگر و کارفرما است، رویکرد دولت سیزدهم حمایت حداکثری از کارگران با در نظر گرفتن مسائل و مشکلات کارفرماست که امیدواریم با این رویکرد در بحث بیمه، امنیت شغلی و مسائل رفاهی کارگران شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از نکته‌های بسیار مهم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در دستگاه‌های اجرایی است و در بخش خصوصی هم باید بتوانیم شرایط معیشتی و بیمه‌ای کارگران را بهبود ببخشیم.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد در بودجه سال 1401 توجه ویژه‌ای به صندوق‌های بازنشستگی، تأمین اجتماعی و فولاد شود تا شاهد خدمات دهی مطلوب به بازنشستگان و کارگران باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار