رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان‌ با اشاره به تزریق ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان گفت که در نتیجه افزایش چتر واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم، روند شیوع این ویروس طی ۲ هفته اخیر در استان بدون تغییر بود.

روند شیوع کرونا در گلستان طی ۲ هفته اخیر بدون تغییر بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، عبدالرضا فاضل روز شنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ ناشی از کرونا در استان صفر بود و در این شاخص گلستان جزو ۱۸ استان بدون فوتی کشور قرار گرفت.

وی به جدیدترین رنگ بندی کرونایی گلستان اشاره کرد و گفت: به غیر از کردکوی و بندرترکمن با وضعیت زرد بقیه ۱۲ شهرستان استان در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان‌ افزود: در حال حاضر ۱۹۹ مبتلا به کرونا در گلستان بستری هستند که ۴۸ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و حال ۱۸ نفر وخیم است.

فاضل به تداوم تزریق واکسن کرونا در گلستان اشاره کرد و گفت: از مجموع ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار دُز واکسن تزریق شده در استان، یک میلیون و ۳۰۰ هزار واکسن مربوط به دُز اول، یک میلیون و ۵۰ هزار واکسن برای دُز دوم و مابقی برای دُز سوم بود.

به گفته وی ۸۹ درصد جمعیت واجد شرایط بالای ۱۲ سال دُز اول و ۷۲ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

فاضل گفت: ساکنان گرگان، کردکوی و مینودشت بیشترین و شهروندان گمیشان کمترین میزان دُز واکسن کرونا را در گلستان تزریق کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار