قیمت هر اونس طلا که در دو جلسه پیشین کاهش یافته بود، در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۴۲ درصد افزایش به ۱۷۸۲ دلار و ۸۴ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۲۰ آذر

به گزارش گلستان ۲۴؛ در حالی که افزایش کمتر از حد انتظار قیمت های مصرف کننده در آمریکا احتمال به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره را بیشتر کرده است قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که در دو جلسه پیشین کاهش یافته بود، در پایان معاملات روز جمعه با 0.42 درصد افزایش به 1782 دلار و 84 سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با 0.46 درصد رشد به 1784 دلار و 80 سنت رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا گفت: «گزارش اخیر از نرخ تورم آمریکا آنگونه که برخی انتظار داشتند افزایشی نبود و این احتمالا سبب خواهد شد تا احتمال افزایش نرخ بهره در سال 2022 بین دو یا سه نوبت باقی بماند.» وی افزود: «گزارش دیروز احتمالا بدین معناست که اولین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در اواسط سال آینده رخ خواهد داد.»

عامل دیگر تقویت قیمت طلا کاهش ارزش دلار بود که موجب افزایش جذابیت خرید طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند. همچنین پس از آنکه اعلام شد قیمت های مصرف کننده در ماه نوامبر باز هم بالاتر رفته سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا شاهد کاهش بود.

هرچند هنگام رشد تورم بازار طلا محلی امن برای سرمایه گذاری محسوب می شود اما کاهش اقدامات محرک اقتصادی و بالا رفتن نرخ بهره سبب رشد سوددهی اوراق قرضه دولتی شده و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهایی نظیر بازار طلا را افزایش می دهد.
 

 

 
منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار