عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که شاخص تخت های بیمارستانی در گلستان پایین تر از میانگین کشوری است، گفت: نیازمند نگاه ویژه دولت در این بخش هستیم.

فقر سرانه های درمان در گلستان/ بیمارستان های استان فرسوده هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا آریان پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: استان گلستان در ابعاد مختلف جز محروم‌ترین استان‌های کشور خصوصاً در زیرساخت‌ها از جمله زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: از نظر تعداد تخت، شاخص استان ۱.۴ درصد است که نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر بوده و جز ۶ استان آخر در این زمینه هستیم.

وی بیان کرد: از طرف دیگر، بیمارستان‌های موجود از جمله شهدای گنبد، طالقانی و مطهری گنبد و پنج آذر گرگان بیمارستان‌های فرسوده هستند.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های شهرستان‌های گالیکش رامیان و گمیشان در حال احداث بوده و بیمارستان جایگزین طالقانی گنبدکاووس و پنج آذر و طالقانی گرگان تصویب شده اما به دلیل عدم تخصیص بودجه مناسب روند کار بسیار کند و تقریباً در حال توقف است.

آریان پور ادامه داد: یکی از درخواست‌های مجمع نمایندگان استان از رئیس جمهور کمک به تخصیص بودجه مناسب برای تسریع ساخت و تکمیل این بیمارستان‌ها خواهد بود که بتوانیم شاخص تخت بستری استان را به میانگین کشوری برسانیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سوق یافتن بودجه‌های کشور در سال‌های اخیر به مقابله با کرونا، اغلب مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت مصوب یا در حال ساخت دچار کمبود منابع هستند.

وی عنوان کرد: گلستان جزو استان‌های سرطان خیز کشور بوده و فاقد یک مرکز جامع و مجهز برای پذیرش تشخیص درمان بیماری سرطان است و علی رغم پیگیری‌های متعدد نمایندگان استان تعداد متخصصان اختصاص یافته به استان کم بوده و پاسخگوی نیاز مراکز درمانی نیست.

آریان پور بیان کرد: مرکز آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس که می‌تواند پاسخگوی نیازهای مردم شرق استان یعنی حدود یک میلیون نفر باشد به دلایل مختلف از جمله فقدان جراح قلب و اتاق عمل جراحی قلب مناسب هنوز در مدار خدمت به مردم قرار نگرفته و میلیاردها تومان سرمایه گذاری انجام شده در این مرکز بلااستفاده مانده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار