با بازگشایی مدارس و افزایش تردد خودروها در برخی ساعات خاص از روز معضل کمبود ظرفیت معابر گرگان بیش از پیش خود را نشان داد.

گره کور ترافیک در معابر شهر گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، با بازگشایی مدارس از آبان و اوایل آذرماه رفته رفته بر شدت ترافیک شهر گرگان اضافه شده است، به ویژه ساعاتی از روز که مربوط به شروع به کار و یا تعطیلی مدارس است.

سرهنگ مهاجر بسطامی رئیس پلیس راهور گلستان در این باره گفت: متاسفانه معابر شهر گرگان ظرفیت این حجم از تردد را ندارد و مدیریت شهری باید برای رفع این مشکل چاره‌ای بیندیشد.

او افزود: در زمینه کنترل ترافیک شهری گرگان مدیریت واحدی وجود ندارد و به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود.

سرهنگ مهاجر بسطامی ادامه داد: ترافیک شهر گرگان موضوعی است که فرماندار مرکز استان و استاندار باید به صورت جدی به آن ورود کنند.

او افزود: در حال حاضر با یک طرفه کردن برخی خیابان‌ها مشکل ترافیک در آن منطقه تا حدودی حل شده است، اما این کار به تنهایی کافی نیست.

رئیس پلیس راهور گلستان گفت: علاوه بر حجم بالای تردد خودرو‌ها در مرکز استان وجود خودرو‌های دستفروش در کنار جاده‌ها و نبود نظارت بر روی آن‌ها بر مشکلات ترافیکی افزوده است.

سرهنگ مهاجر بسطامی افزود: روزانه صد‌ها شهروند در تماس با پلیس راهور از وجود دستفروش‌ها و سد معبر‌ها گلایه می‌کنند.

او گفت: تعداد خودرو‌های استان طی ۱۰ سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار خودرو با نمره پلاک‌های ایران ۵۹ و ایران ۶۹ در سطح استان تردد می‌کنند.

رئیس پلیس راهور گلستان گفت: ما برای تمام معابر و گره‌های ترافیکی طرح و برنامه داریم و  اجرای آن همراهی دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار