رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز یک قطعه فلامینگو و ۶ قطعه پرنده چنگر در خلیج گرگان خبر داد و گفت: در این ارتباط ۲ قبضه سلاح شکاری و ۶۸ فشنگ ساچمه‌زنی کشف شد.

شکارچیان فلامینگوی مهاجر در خلیج گرگان دستگیر شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی بیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچیان در عملیات مشترک محیط زیست و انتظامی شهرستان ترکمن شناسایی شده و به دام قانون افتادند.

به گزارش ایرنا فلامینگو از پرندگان کنار آبزی با پاها و گردن بلند با حداکثر طول ۱۳۰ سانتیمتر و از گونه‌های حمایت شده محسوب می‌شود.

​فلامینگو در صورت زنده گیری به عنوان پرنده زینتی تا مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال خرید و فروش می شود.

وی گفت: بر اساس قانون، شکارچیان فلامینگو حسب مورد به سه ماه تا سه سال زندان و یا پرداخت ۶۰ تا ۸۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شوند و علاوه بر آن ​خرید و فروش این پرنده نیز جرم محسوب می شود.

بیانی ادامه داد: شکارچیان دستگیر شده همچنین باید طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست ۱۲۰ میلیون ریال بابت ضرر و زیان ناشی از شکار هر قطعه فلامینگو و ۹ میلیون ریال بابت شکار ۶ قطعه چنگر پرداخت کنند.

زیستگاه های آبی بندرترکمن در شمال غرب گلستان و کرانه شرقی خزر با اکوسیستم منحصر به فرد طیف گسترده ای از گونه های مختلف پرندگان بومی و مهاجر همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار