رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندر ترکمن از کشف ۵ بهله پرنده شکاری و ۳۵ قطعه پرنده کوکر شکم سفید در مخفیگاه یک شکارچی حرفه‌ای خبر داد.

کشف ۴۰ پرنده با ارزش در مخفیگاه شکارچی حرفه‌ای

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   علی بیانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن از دستگیری متخلف حرفه‌ای پرندگان شکاری در غرب گلستان خبر داد و گفت: در عملیات مشترک محیط بانان و ماموران پلیس اطلاعات شهرستان ترکمن ماموران موفق شدند در بازرسی از مخفیگاه متخلف در یکی از واحد‌های صنعتی متروکه حاشیه بندرترکمن، تعداد ۳۵ قطعه پرنده کوکر شکم سفید کشف و ضبط کنند.

او افزود: بر اساس قرائن و مشاهدات ماموران پلیس، تعداد ۵ بهله پرنده شکاری خانواده شاهین سانان نیز در این مخفیگاه نگهداری می‌شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن گفت: مجموع ضرر و زیان وارده ناشی از شکار و زنده گیری پرندگان شکاری و کوکر شکم سفید بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال برآورد شده است که متهم باید آن را پرداخت کند.

بیانی ادامه داد: همزمان با آغاز حضور پرندگان شکاری گشت‌های موتوری و خودرویی بازدارنده و کنترلی برای صیانت از این پرنده‌ها، تشدید یافته و گشت‌های حفاظتی از نخستین ساعات بامداد در زیستگاه‌های منطقه در حال انجام است.

او افزود: تاکنون ۴ گروه متخلف فعال در حوزه شکار پرندگان در این شهرستان متلاشی شده اند.

بیانی از مردم منطقه تقاضا کرد در صورت مشاهده تحرکات مشکوک و غیر قانونی در بخش حیات وحش و محیط زیست مراتب را به شماره شبانه روزی و رایگان ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

او گفت: همراهی پلیس با مجموعه محیط زیست شهرستان، موجب تقویت سپر حفاظتی حیات وحش مقابل فعالیت شکارچیان غیر مجاز شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار