دوازدهمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری دولتی استان گلستان در آزادشهر افتتاح گردید.

افتتاح دوازدهمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری دولتی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، دوازدهمین مرکز مشکلات ویژه دولتی استان در آزادشهر، با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، مدیر اداره آموزش و پرورش آزادشهر و دیگر مسؤلین استانی و شهرستانی افتتاح کردید.

عباس خانعلی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، در این مراسم اظهار داشت: در استان 12 مرکز مشکلات ویژه یادگیری دولتی و 9 مرکز غیردولتی در حال ارائه خدمات به دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری هستند.

وی بزرگترین کارکرد این مراکز را جلوگیری از ترک تحصیل، مردودی و تکرار پایه دانش آموزان دانست و گفت: افزایش کیفی آموزش و رسیدن به بهترین بهره وری از تعلیم در آموزش و پرورش به کمک این مراکز صورت می گیرد.

خانعلی در ادامه افزود: از طرح های مشترک معاونت ابتدایی اداره کل و اداره استثنایی استان تعیین سرگروه های آموزشی از همکاران اختلالات یادگیری است که 14 سرگروه از 14 شهرستان وظیفه آموزش را بر عهده گرفتند. یکی دیگر از طرح ها، طرح غربالگری دانش آموزان دیرآموز می باشد که در گرگان و گنبد اجرا می گردد. در این طرح 700 دانش آموز کلاس اولی تحت پوشش قرار دارند و مداخلات خواندن، نوشتن و ریاضیات صورت می گیرد.

این مقام مسئول بیان نمود:  نیاز اصلی مراکز مشکلات ویژه یادگیری نیروی انسانی می باشد. آزادشهر با 11 هزار دبستانی نیازمند حداقلی یک مرکز کامل با 5 نیروی متخصص است. .همکاران مراکز مشکلات ویژه یادگیری بازوان توانمند آموزش شهرستان ها می باشند.

لازم به ذکر است که در این مراسم راهبران و سرگروه های آموزشی شهرستان آزادشهر حضور دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار